1.
SKRIFLESING:
Openb.20:1-6
~ Toe het ek ’n engel uit die hemel
uit sien kom met die sleutel van die onderaardse diepte en met ’n groot ketting
in sy han. 2Hy het die draak, die slang van ouds, wat die duiwel
en die Satan is, gegryp en hom vir duisend jaar vasgebind. 3Hy het
hom in die onderaardse diepte gegooi, dit toegesluit en dit bokant hom verseël
sodat hy nie meer die nasies kan verlei voordat die duisend jaar om is nie.
Daarna moet hy ’n klein rukkie losgelaat word. 4Toe het ek trone
gesien en die siele van die mense wat onthoof is omdat hulle aan die getuienis
van Jesus en die woord van God vasgehou het. Hulle het op die trone gaan sit,
en aan hulle is die bevoegdheid gegee om as regters op te tree. Dit is hulle
wat nie die dier en sy beeld aanbid het nie en nie die merk op die voorkop en
op die hand aanvaar het nie. Hulle het lewend geword en saam met Christus
duisend jaar lank geregeer. 5Dit is die eerste opstanding. Die
ander dooies het nie lewend geword voordat die duisend jaar om was nie. 6Geseënd
en heilig is dié wat aan die eerste opstanding deel het. Oor hulle het die
tweede dood geen mag nie, maar hulle sal priesters van God en van Christus wees
en sal saam met Hom die duisend jaar lank regeer.
2.
INLEIDING:
Ons
het die vorige keer gesien dat die tydperk "1000 jaar", ’n vaste
tydperk is, maar nie letterlik eenduisend jaar nie – eerder ’n vasgestelde
tydperk waartydens God Sy wil laat geskied. Die getal tien in die Bybel en
selfs in die alledaagse lewe, verteenwoordig ’n volheidsgetal.
Ons
kan op dieselfde wyse na die getal tien in die Bybel kyk. Daar is bv. die Tien
Gebooie: Dit impliseer nie dat hierdie die enigste wette is wat God aan die
Israeliete gegee het nie, maar die Tien Gebooie verteenwoordig die hele wet.
Daar
was tien plae in Egipte: Dit beteken natuurlik nie dat dit die enigste strawwe
was wat God oor die Farao kon bring nie, maar dit was verteenwoordigend van God
se volkome oordeel ten einde Sy volmaakte wil ten uitvoer te bring wat betref
die Farao.
Indien
ons die getal tien neem en dit met tien vermenigvuldig en weer ’n keer met tien,
kom ons by ’n totaal van 1000 uit, wat verteenwoordigend is van die Woord se
maksimale volheid. Bv. wanneer die Woord sê dat God al die vee op 'n duisend berge
besit (Ps.50:10) beteken dit nie dat Hy net oor 'n duisend heuwels se vee
beskik nie. Nee, dit beteken dat God ál die vee op ál die berge besit.
Op
dieselfde wyse kan ons na Deut.1:11 kyk ~ Mag die Here die God van julle voorvaders julle nog duisend maal meer maak
en vir julle ’n groot nageslag gee soos Hy julle beloof het. Hierdie belofte kan teruggevoer word
na God se belofte aan Abraham waar Hy gesê het dat Abraham se geslag, soveel as
die sterre aan die hemel sal wees (Deut.1:10). Teen die tyd dat Moses hierdie
woorde geskryf, of geuiter het, het God reeds Abraham se nageslag grootliks
vermeerder. Moses se gebed is dat God sal voortgaan ten einde hierdie belofte
aan Abraham te vervul. Ons kan egter nie sê dat Moses, God versoek het dat God,
Abraham se nageslag 1000-voudig sal vermeerder en dan sal ophou om dit verder
te doen nie; trouens sy gebed is juis dat God nooit sal ophou om die volk te
vermeerder nie.
God
belowe ook om genade teenoor Sy volk te betoon, tot aan die duisendste geslag (Deut.7:9). Beteken dit dan nou dat God die volk
sal bly seën tot en met die 999ste plus 1 geslag (presies ’n
1000 geslagte) en dan eensklaps
ophou? Tog sekerlik nie, want Hy belowe om tot aan die einde van die dae,
genade te betoon teenoor almal wat Sý eiendom is!
Nog
’n verwysing na die getal "1000" vind ons in Jos.23:10 ~ Een van julle jaag ’n duisend op loop, want
dit is die Here julle God wat die oorlog vir julle voer soos Hy julle beloof
het. Ook hier kan ons
nie die getal "1000", letterlik neem nie – wat God hier belowe, is
dat die Israeliete, al is hulle ver in die minderheid, nogtans die oorwinning
sal behaal.
Net
so is dit nie moontlik om Openb.20 se "1000", letterlik te vertolk
nie. Hierdie standpunt
word verder versterk as ons in gedagte
hou dat geen van die ander syfers of getalle in Openbaring, letterlik vertolk
word nie.
Net
so "tussen hakies": Indien ons hierdie "1000" letterlik
moet vertolk, moet ons tog die res van Openb.20 ook letterlik vertolk. Indien
dit so is, moet ons dan o.a. mos ook verwag dat (in groot
piëteit gesê) Christus
eendag met ’n letterlike ketting sal afdaal na die aarde ten einde Satan te
bind – Satan wat ’n geestelike wese is, met ’n letterlike yster ketting? As ons
"ketting" nie letterlik vertolk nie, waarom nie ook die "1000"
nie?
3.
SATAN
GEBIND:
Terug
dan na vv.1-3. Die tydperk wat die satan gebind gaan word, sal ’n simboliese
tydperk wees, wat ons dan ook "die millennium" noem. Die implikasies
van Satan se binding, het geweldige implikasies vir ons – om maar net een te
noem en dit is wat my betref die belangrikste en ook gaan dit hier in Openb.20
juis hieroor: Voor Christus se koms na die aarde, was alle nasies met die
uitsondering van Israel, onder Satan se volle beheer. Israel was die enigste
land wat die waarheid aangaande God geken het en hulle was die enigstes wat ook
God se redding kon ervaar (met enkele individuele uitsonderings
– Rut bv.). Met Christus
se koms en die verspreiding van die Evangelieboodskap, het alles egter verander
en het die satan se oorheersing oor die heidennasies in duie gestort (Deut.7:6
~ Jy is ’n volk wat vir die Here jou God afgesonder is. Vir jou het die Here
jou God gekies om uit al die volke op die aarde sy eiendomsvolk te wees.
Sien ook Ps.147:19-20 ~ Hy maak sy woord aan Jakob bekend, sy voorskrifte en
bepalings aan Israel. 20Dit het Hy vir geeneen van die ander
nasies gedoen nie; hulle ken sy bepalings nie. Prys die Here!
Sien ook: Luk.4:6; Hand.14:16; 17:30; 26:17-18).
4.
DIE
MILLENNIUM:
Die
vraag is dan nou: Wanneer het hierdie millennium begin en wanneer gaan dit
eindig – kan ons dit beantwoord?
Soos
reeds gesê, was die doel met die binding van Satan, om hom te verhoed om die
nasies verder te mislei, sodat die Evangelie vrylik kon versprei. Hierdie
binding het begin tydens Jesus se aardse bediening en is ten volle uitgevoer by
die kruis (1Kor.15:45 en sien veral Kol.2:13-15) en weer bekragtig met die val van
Jerusalem. Ons kan dus aanvaar dat die amptelike begin van die
"millennium", op enige tydstip tussen Golgota en 70 n.C. was.
Tot
wanneer hierdie millennium-tydperk gaan aanhou, of anders gestel: Indien
hierdie tydperk rondom 70 n.C. begin het, wanneer gaan dit tot ’n einde kom? Vers 3 ~ Hy het hom in die onderaardse diepte gegooi, dit toegesluit en dit bokant
hom verseël sodat hy nie meer die nasies kan verlei voordat die duisend jaar om
is nie. Daarna moet hy ’n klein rukkie losgelaat word.
Aan
die einde van die "millennium-tydperk" sal Satan vir ’n kort tydjie
losgelaat word, waarna hy vir ewig oorgegee sal word aan die verderf. Natuurlik
kan ons nie presies sê wanneer hierdie "kort tydjie" gaan aanbreek
nie, omdat ons nie weet wanneer die "millennium" tot ’n einde gaan
kom nie. Wat ons wel weet is dat die Evangelie tydens hierdie tyd sal versprei
– ons sal dus ’n tyd van "Evangelie-seën" beleef, waartydens die
satan se mag om die volke te mislei, ingeperk sal wees. Ons kan dus sê,
dat die "millennium-tydperk" tot ’n einde gaan kom wanneer die laaste
uitverkore kind van God tot bekering gaan kom en Christus Jesus as Sy Verlosser
ontvang.
Ons
leef in die era van die "millennium" en moet derhalwe positief en
optimisties wees oor die Evangelie en die Kerk van die Here Jesus. Die Satan
mag rondloop ...soos
’n brullende leeu, op soek na iemand om te verslind (1Pet.5:8), máár hy is steeds op hierdie stadium
gebind! Daar is weliswaar verskeie profesieë wat nog nie vervul is nie en wat nog
eendag vervul sal word – profesieë soos: Wolwe en skape sal dan saam bly, luiperds sal tussen bokkies lê, kalwers,
leeus en voerbeeste sal bymekaar wees en klein seuntjies sal vir almal sorg (Jes.11:6) en... Hy sal oordeel tussen die nasies, regspreek oor baie volke. Hulle sal van
hulle swaarde ploegskare smee en van hulle spiese snoeiskêre. Die een nasie
sal nie meer die swaard teen die ander opneem nie, en hulle sal nie meer leer
om oorlog te maak nie (Jes.2:4). Hoe hierdie dinge gaan gebeur en
wanneer, weet ons nie, maar wat ons wel weet, is dat ons steeds midde in die
"millennium" staan met al sy voordele en positiewe voortgang van die
Evangelie en die Kerk.
Wat
gaan gebeur wanneer Satan vir ’n kort tydjie losgelaat word? Waarop ons steeds
moet fokus en dit is die belangrike, is dat Satan vir ’n baie lang tydperk
gebind is en net vir ’n kort tydjie losgelaat sal word.
Wat egter ook duidelik uit hierdie vers na vore tree en dit bevestig die feit
dat die satan huidiglik gebind is, is die feit dat Satan vir ’n kort tydjie
losgelaat gaan word – hoe kan hy losgelaat word, as hy nie gebind is nie? Wat
die ware betekenis van hierdie kort tydperk van vrylating beteken en wat dit
gaan inhou, weet ons nie werklik nie – behalwe die Pre-millennialiste wat reken
hulle weet en dan kom hulle met die aller verskriklikste en skrikwekkendste
stories en bewerings na vore – geen regsinnige teoloog van formaat (A-Mil.,
of Post-Mil.) het regtig
’n Bybelse verklaring hiervoor nie. Al wat ek wel en kan sê hieroor, is dat géén
gelowige (onthou, ons het gesê dat hierdie millennium
waarskynlik tot ’n einde sal kom met die wedergeboorte van die laaste
uitverkorene) tydens
hierdie tydperk sy geloof in Jesus Christus sal verloor nie (weereens Joh.10:28 ~
Ek gee hulle
die ewige lewe, en hulle sal in alle ewigheid nooit verlore gaan nie. Niemand
sal hulle uit my hand ruk nie).
5. DIE
GELOWIGES HEERS:
Johannes verskuif nou sy fokus van die Satan wat gebind is in
vv.1-3, na die gelowiges se situasie gedurende hierdie "millennium- tydperk"
in vv.4-6. Wat in hierdie gedeelte uitstaan, is die uitdrukkings, "die eerste opstanding" en "die tweede dood".
Voor ons egter na hierdie uitdrukkings kyk en vv.4-6 verder
verklaar, moet ons net eers een baie belangrike gedagte vasvat en dit die
heeltyd in gedagte hou wanneer ons na Openb.20 kyk. Hierdie hoofstuk is ’n
unieke hoofstuk en wel so omdat bykans die hele Openbaringbrief oor kort gebeure
handel, of gebeure wat oor kort tydperke afspeel ("binnekort",
"70 jaar"; "eerste eeu"; ens.), maar hoofstuk 20 gaan verder as kort
tydsgleuwe en kyk na langtermyn gebeure en –gevolge.
Die twee uitdrukkings, nl. "die eerste opstanding"
en "die tweede dood" hou bepaalde implikasies vir
ons in, want indien daar ’n "eerste opstanding" is, moet daar mos ook
’n "tweede opstanding" wees; en as daar ’n "tweede dood"
is, moet daar mos ook ’n "eerste dood" wees. Hier is dus vier
uitdrukkings wat verduidelik moet word, nl.:
·
"Tweede
dood"
·
"Eerste
dood"
·
"Eerste
opstanding"
·
"Tweede
opstanding".
Daar behoort geen twyfel by ons te bestaan oor die betekenis
van die "tweede dood" nie ~ Die see het die dooies teruggegee wat daarin was, en die dood en die
doderyk het die dooies teruggegee wat in hulle was, en oor elkeen is geoordeel
volgens wat hy gedoen het. 14Toe is die dood en die doderyk in die
vuurpoel gegooi. Dit is die tweede dood, die vuurpoel (Openb.20:13-14). Hieruit blyk dit baie duidelik, dat
die "tweede dood", daardie gebeurtenis gaan wees wat nog in die
toekoms lê en waartydens die ongelowiges in die put van vuur gewerp gaan word.
Hierdie is ’n letterlike, fisiese dood en fisiese oordeel, want die hel is tog
’n letterlike plek – lees maar net gedeeltes soos o.a. Matt.23:33 waar Jesus
vir die Fariseërs en Skrifgeleerdes gesê het ~ Julle slange, addergeslag! Hoe sal julle ontkom aan die straf in die
hel? (sien ook: Matt.5:29-30; 10:28; 18:9; 23:15, 33;
Mark.9:45, 47; Luk.12:5; Jak.3:6 en 2Pet.2:4).
Waarom is ’n tweede dood nodig? Omdat elke mens op aarde deur
al die eeue heen in die "eerste dood" "ingebore" is [Adam
se sonde, of te wel die erfsonde ~ Net soos almal deur hulle verbondenheid met Adam
sterf...
(1Kor.15:22a)].
Adam het die ganse menseras in die "eerste dood" ingedompel deur sy
ongehoorsaamheid, toe hy van die "verbode vrug" (Gen.3:22)
geëet het – Verder nog dít: Deur een mens het die sonde in die wêreld
gekom en deur die sonde die dood, en so het die dood tot al die mense
deurgedring, omdat almal gesondig het (Rom.5:12). In kort, die "eerste dood"
is ’n geestelike dood (skeiding tussen God en die mens
a.g.v. die sonde), terwyl
die "tweede dood" ’n ewige, fisiese dood is (ewig
geskei van gemeenskap met God en wel in die vuurpoel van die hel – hierdie is
dus ’n geestelike sowel as ’n fisiese dood).
Die "eerste opstanding" en die "tweede
opstanding" volg presies dieselfde patroon. Die mens word in sonde ontvang
en gebore, maar wanneer hy God se reddingsgenade in sy lewe ervaar, ervaar hy
die "eerste geestelike opstanding". Weer eenvoudig gestel, die
"eerste opstanding" is die wedergeboorte. Diegene wat hierdie
"eerste opstanding" ervaar het, sien egter ook uit na ’n "tweede,
fisiese opstanding". Eendag, sal al die liggame van gelowiges uit die dood
opgewek word en sal ons vir ewig in ’n fisies, verheerlikte liggaam saam met
God deurbring (1Kor.15:51-54; 1Tes.4:13-18)! Hierdie gedeelte is van toepassing
op alle gelowiges deur die eeue heen tot vandag en totdat die Here Jesus weer
gaan terugkeer – dit geld derhalwe vir alle gelowiges in die "millennium-tydperk".
Daardie gelowiges wat vir hul geloof gesterf het gedurende die
eerste eeu na Christus, asook diegene wat oorleef het, maar wat nie "die
Dier" aanbid het nie, het reeds die "eerste opstanding" ervaar
en regeer reeds saam met Christus in Sy Koninkryk. Hulle het volhard deur hul
vervolging en swaarkry en ontvang nou reeds hulle beloning. Hulle is egter nie
die enigstes wat volhard nie: Alle ware gelowiges sál volhard tot die einde toe
~ Ek gee hulle die ewige lewe, en
hulle sal in alle ewigheid nooit verlore gaan nie. Niemand sal hulle uit my
hand ruk nie (Joh.10:28). Alle ware gelowiges het die
"eerste opstanding" beleef en daarom sal alle ware gelowiges van hul
dag van wedergeboorte af, saam met Jesus Christus regeer. Ja, daar kom ’n tyd
wanneer ons (wat nog in die lewe hier op aarde is) die seën van die "tweede
opstanding" sal ervaar, maar vir eers ervaar ons die seën van ons
"eerste opstanding".
Jesus
die Christus het die oorwinning oor die satan vir ons aan die kruis behaal –
Hebr.2:14-15 is baie duidelik daaroor ~ Aangesien hierdie kinders mense van vlees en bloed is, het Hy ook net soos
hulle mens geword. Dit het Hy gedoen om deur sy dood dié een wat mag het oor
die dood, dit is die duiwel, te vernietig 15en om hulle wat uit
vrees vir die dood hulle hele lewe lank in slawerny was, te bevry. Jesus het dit self ook bevestig toe
Hy in Joh.12:31-32 die volgende gesê het ~ Nou kom die oordeel oor hierdie wêreld; nou sal die owerste van hierdie
wêreld uitgegooi word buitentoe. 32En as Ek van die aarde af
verhoog is, sal Ek almal na My toe trek. Die satan heers nie meer nie – Jesus Christus regeer en
Sy Koninkryk is aan die opmars – Sy Koninkryk is aan die uitbrei hier op aarde!
Hierdie binding (of oorwinning) oor die satan is ’n juridiese feit - Hy het elke mag en gesag ontwapen en hulle
in die openbaar vertoon deur hulle as gevangenes in die triomftog van Christus
mee te voer (Kol.2:15
- sien ook: Matt.12:24-29; Luk.10:17; Joh.12:31-32).
God het op dieselfde wyse as wat Satan gebind is, ook die gevalle
engele (demone) gebind ~ Dink
ook aan wat gebeur het met die engele wat hulle nie binne hulle eie magsgebied
gehou het nie, maar hulle aangewese woonplek verlaat het. God het hulle met
onbreekbare kettings gebind en hou hulle in duister dieptes vir die oordeel van
die groot dag (Judas
6 - sien ook: 2Pet.2:4; Luk.8:31).
5.
DIE
WESENS OP DIE TRONE:
Kom ons kyk net ten slotte na wie die mense (of
wesens?) is wat in vv.4-6
op die trone gaan sit:
·
Eerstens
is daar ...die siele van die mense wat
onthoof is omdat hulle aan die getuienis van Jesus en die woord
van God vasgehou het (v.4). As ons die teks toelaat om
"self te praat", sien ons dat diegene op die trone, die martelare is
– hulle wat die versoeking om "die Dier" na te volg en te aanbid,
weerstaan het. Ons het reeds in ons studie van Openb.13, "die Dier"
as die Romeinse Ryk (o.l.v. Nero) geïdentifiseer. Ons kan dus met
redelike sekerheid sê dat hierdie martelare in v.4, dié gelowiges is wat onder
Nero se hand gesterf het en is dit o.a. die antwoord op die pleitrede van die
martelare in Openb.6:9-11 ~ Toe die Lam die vyfde seël oopmaak,
het ek onder die altaar die siele gesien van die mense wat doodgemaak is omdat
hulle aan die woord van God en aan die getuienis van Jesus vasgehou het. 10Hulle
het hard geroep: “Hoe lank nog, heilige en getroue Heerser? Wanneer voltrek U
die oordeel en wreek U ons dood op die bewoners van die aarde?” 11Aan elkeen van hulle is daar lang wit
klere gegee, en daar is vir hulle gesê om nog ’n klein rukkie te wag, totdat
hulle mededienaars, hulle medegelowiges, wat net soos hulle ook doodgemaak gaan
word, almal daar is. Toe die Lam die
vyfde seël oopmaak, het ek onder die altaar die siele gesien van die mense wat
doodgemaak is omdat hulle aan die woord van God en aan die getuienis van Jesus
vasgehou het. 10Hulle het hard geroep: “Hoe lank nog, heilige en
getroue Heerser? Wanneer voltrek U die oordeel en wreek U ons dood op die
bewoners van die aarde?” 11Aan elkeen van hulle is daar lang
wit klere gegee, en daar is vir hulle gesê om nog ’n klein rukkie te wag,
totdat hulle mededienaars, hulle medegelowiges, wat net soos hulle ook
doodgemaak gaan word, almal daar is.
Wat van die ander gelowiges wat nie as
martelare gesterf het nie? Natuurlik is die afgestorwenes sedert 70 n.C. ook
geseën ~ Toe het ek ’n
stem uit die hemel hoor sê: “Skryf op! Geseënd is dié wat van nou af in die
Here sterwe.” “Ja,” sê die Gees, “hulle sal rus van hulle arbeid, want alles
wat hulle gedoen het, volg hulle”
(Openb.14:13).
Die fokus is egter hier in v.4, op die afgestorwe martelare gedurende die
eerste eeu, want sekerlik kan die
siele van die mense wat onthoof is,
tog nie verwys na gelowiges wat bv. die afgelope klompie jare aan kanker of hul
harte, ens. gesterf het nie.
·
Wie
is die ...ander dooies (wat) nie lewend geword
(het) voordat die duisend jaar om was nie? Hierdie dooies, is al daardie dooies wat nie in
Christus was nie (vanaf die skepping tot en met Christus se
wederkoms) en wat tydens
die tweede opstanding, voor die Groot Wit Troon gaan verskyn om geoordeel te
word. Hierdie finale oordeel word in detail vir ons in Openb.20:11-15 beskryf.
Johannes verwys in Joh.5:28-29 na hierdie opstanding as ...die opstanding van
die veroordeling. (O.A.V.). Die liggame van alle afgestorwenes (gelowig
én ongelowiges – ook die martelare)
sal op hierdie laaste uur, opstaan uit die dood, maar daar is
’n baie duidelike verskil in die aard van die opstanding van die gelowiges en
die ongelowiges. Ongelowiges het nooit in enige vorm van Christus se opstanding
deel gehad nie. Hulle het dus sedert hulle afsterwe in ’n staat van geestelike
dood verkeer totdat hulle opgewek gaan word uit hul grafte, ten einde die
tweede dood in die gesig te staar. Die liggaamlike opstanding van die gelowiges
(én die martelare) daarenteen,
staan bekend as ... die opstanding van die lewe (Joh.5:29
- O.A.V.).
6. AFSLUITING:
Met
hierdie goeie nuus en vooruitsig dat ons as gelowiges 'n "tweede
opstanding" gaan ervaar, kom ons egter te staan voor teksverse soos bv.
Ps.88:12 en dan praat ek nie eens van Job 10:21-22 nie en hiermee wil ek
afsluit. Ps.88:12 ~ Word
daar in die graf vertel van u troue liefde? Word daar in die plek waar almal
vergaan, van u trou vertel? Word daar in die graf vertel van u troue liefde?
Word daar in die plek waar almal vergaan, van u trou vertel? Of nog erger – Jes.38:18 ~ In die doderyk kan niemand U loof nie, geeneen wat
dood is, kan U prys nie; niemand in die graf dink aan u trou nie!
In
hierdie twee verse word daar baie duidelik gesê dat alle mense in die graf sal
ingaan (behalwe natuurlik diegene wat nog in die
lewe sal wees wanneer Christus terug kom)
en dit weet ons, maar die indruk wat ons hier kry, is dat almal na dieselfde
plek gaan – gelowig en ongelowig – 'n plek ver weg van God. Hierdie woord "doderyk"
kom van die Hebreeuse woord שְׁאֹול, of te wel "sheol" wat o.a. 'n
plek van duisternis is; waar mense aan permanente aftakeling en verrotting
bloot gestel word; waar God se lofprysinge nooit gehoor word nie; 'n plek
waarvan die hekke gesluit is, maar erger nog – 'n plek waar God van mense vergeet
en 'n plek waar daar 'n permanente
versugting/verlange na God bestaan, maar waaruit die dooies nie kan
ontsnap nie.
Daar
word baie in die Ou Testament gepraat van die doderyk, maar in die Nuwe
Testament word hierdie woord se Griekse sinoniem, slegs 35 keer gebruik. In
Matt.16:18-19 sien ons dan ook word daar verwys na die hekke van die hel, MAAR
– en hier is die goeie nuus ~ En
Ek sê vir jou: Jy is Petrus, en op hierdie rots sal Ek my kerk bou, en die
magte van die doderyk sal dit nie oorweldig nie. 19Ek sal aan jou
die sleutels van die koninkryk van die hemel gee, en wat jy op die aarde
toesluit, sal in die hemel toegesluit bly; en wat jy op die aarde oopsluit, sal
in die hemel oopgesluit bly.”
Wie het hierdie woorde aan Petrus gerig? Jesus Christus! Hoor wat Johannes in
Openb.1:17-18 gesê het ~ Toe ek
Hom sien, het ek by sy voete neergeval en bly lê soos een wat dood is. Hy het
toe met sy regterhand aan my gevat en vir my gesê: “Moenie bang wees nie, dit
is Ek, die Eerste en die Laaste, 18die Lewende. Ek was dood en, kyk,
Ek lewe tot in alle ewigheid; en Ek het die sleutels van die dood en die
doderyk. Hierdie verskiklike
plek genaamd die doderyk ("Sheol") gaan ons as God se kinders dus nooit
inhok nie – want Christus dra die sleutels van die doderyk en Hy onset ons van
die doderyk, trouens – Hy het dit reeds gedoen, die dag toe Hy aan die kruis
gesterf het.
Geliefdes,
ons leef nou in 'n era waar die vyand gebonde is; ons leef in 'n era waar die
Evangelie voortstu en volke en nasies van alle tale, kulture en rasse
gekonfronteer word met die Evangelie van Jesus Christus en duisende
uitverkorenes kom tot wedergebore in hierdie tyd en ons as gelowiges hoef die
dood nie meer te vrees nie en kan ons met reikhalsende vertroue uitsien na die
dag waarop Jesus Christus op die wolke gaan verskyn om al Sy kinders – lewend
en dood, te kom haal!
[1] Boodskap deur
Kobus van der Walt te Vaaldriehoek Gereformeerde
Baptistegemeente. Vereeniging – 03
November 2013