1.
INLEIDING:
Ons
het die vorige keer gesien dat die gebeure waarna ons tans kyk in Openb.19, onmiskenbaar
verwys na die komende Messias. Die vraag waarmee ons egter die vorige keer afgesluit
het, was of die koms van Christus in ons gedeelte onder bespreking, ’n finale
terugkeer na die aarde is en of dit ’n geestelike "wederkoms" is? ’n
Verdere vraag wat ons gevra het, is of die beeldspraak wat in ons teks gebruik
word, pas by ’n finale wederkoms-beeld al dan nie? Ek het ook gesê dat ek nie
glo dat die beeldspraak strook met ’n finale wederkoms van Christus nie.
Kom
ons kyk na die bekende Hand.1:9-11 ~ Nadat
Hy dit gesê het, is Hy opgeneem terwyl hulle dit sien, en ’n wolk het Hom weggeneem,
sodat hulle Hom nie langer kon sien nie. 10Terwyl Hy weggaan en
hulle nog stip na die hemel kyk, het daar skielik twee mans in wit klere by
hulle gestaan. 11Dié sê toe vir hulle: “Galileërs, waarom staan
julle so na die hemel en kyk? Hierdie Jesus wat van julle af na die hemel toe
opgeneem is, sal net so terugkom soos julle Hom na die hemel toe sien opgaan
het.” Hierdie is ’n
baie duidelike verwysing na ’n liggaamlike en sigbare terugkeer van Christus na
die aarde. Ons weet én bely dat Jesus fisies (teenoor
"geestelik"),
histories (teenoor "mities") en letterlik (teenoor
"geestelik") liggaamlik
uit die dood opgestaan het, want Hy het o.a. kort na Sy opstanding saam met Sy
dissipels geëet (Joh.21:1-14) en Thomas het selfs aan Hom geraak (Joh.20:26-29).
Die
dissipels het Jesus dus SIEN opvaar, terwyl ’n wolk Hom WEGGENEEM het, totdat
hulle Hom nie meer kon SIEN nie. Christus se hemelvaart was dus fisies en
sigbaar. Let egter ook op wat die die
twee mans in wit klere vir
hulle gesê het ~ Hierdie
Jesus wat van julle af na die hemel toe opgeneem is, sal net so terugkom soos
julle Hom na die hemel toe sien opgaan het (Hand.1:11). Het Jesus opgevaar na die hemel op
’n wit perd? Nee, Hy het nie! Het ’n menigte soldate wat geklee was in wit
klere, Hom die hemel in gevolg? Verseker nie! Wolke word baie pertinent genoem
in Handelinge, terwyl daar nie sprake is van wolke in Openb.19 nie. Met dit in
gedagte kan ons dus nie sê dat Christus se tweede koms, of dan liewer, Sy
finale koms, dieselfde is as die koms waarvan Openb.19 praat nie.
Ons
het dan nou gesien wat hierdie koms NIE is nie, maar ons het nog nie gesê wat
hierdie koms wel is nie. Van watter of wat se koms word hier geprofeteer? Ek is
oortuig daarvan dat dit hier gaan oor God se oordeel oor Jerusalem in 70 n.C.,
ten einde Sy Koninkryk ten volle in te lyf, of van stapel te stuur en te vestig
en wat oor die wêreld heen sou versprei – dit was dus ’n geestelike koms.
In
Dan.2 het Daniël al geprofeteer oor hierdie geestelike koms van Christus en die
vestiging van Sy Koninkryk (ons het al vroeër daaroor gepraat), asook oor die gelyktydige val van die
Romeinse Ryk. Ons leef vandag in God se Koninkryk en hierdie Koninkryk het in
al sy heerlikheid gekom, toe Christus in 70 n.C. Sy vyande in die eens
"heilige stad" uitgewis het.
Nog
’n rede waarom hierdie "Openb.19-koms" gesien kan word as Christus se
oordeel wat gekom en ontvlam het teen die Israel van die Ou Verbond en daarom
Jerusalem en die Tempel as simbool van die Ou Verbond, is die woorde van Jesus
in Matt.24:29-31 ~ “Kort
na die verdrukking van daardie tyd sal die son verduister word, en die maan
sal nie skyn nie; die sterre sal uit die ruimte val, en die kragte van die
hemelruim sal ontwrig word. 30Dan sal die teken van die Seun van
die mens in die hemelruim verskyn, en al die volke van die aarde sal verslae
wees. Hulle sal die Seun van die mens op die wolke van die hemel sien kom met
groot krag en majesteit. 31Die groot trompet sal weerklink, en Hy
sal sy engele uitstuur om sy uitverkorenes bymekaar te maak uit die vier
windstreke, van elke uithoek van die aarde af.” Die onmiddellik voorafgaande verse
gee ’n weerspieëling van die vernietiging van Jerusalem en die tempel in 70
n.C.
Kort na die verdrukking van daardie tyd... (v.29) sal ...die
teken van die Seun van die mens in die hemelruim verskyn
(v.30).
Let op, hier word nié gesê dat Christus fisies na die aarde gaan kom nie – hier
word gepraat van die teken van die
Seun van die mens. Die
verwoesting van Jerusalem was dus die teken dat Christus Sy Koninkryk in die
hemel in ontvangs geneem het en sal elkeen erken dat die Seun van die Mens na
die Vader gegaan het in wolke van heerlikheid ~ Maar hou jy aan tot die einde toe. Jy sal te ruste gelê word maar weer
opstaan en jou bestemde deel ontvang in die eindtyd (Dan.17:13-14). Dit is eers hierna dat Sy
boodskappers – Sy "engele" of "boodskappers" met die
Evangelieboodskap sou uitgaan, ten einde Sy uitverkorenes vanuit al die
windrigtings van die aarde bymekaar te maak.
Openb.19 praat verseker van die triomf
of segetog van die Woord van God – die oorwinning van die Evangelie van Jesus
Christus. Die vraag is of hierdie triomf eers plaasvind ná Christus se tweede
koms? Verseker nie! Dit gaan ...kort na die verdrukking van daardie tyd begin (Matt.24:29). Die Joodse tempel was die laaste
bastion tussen die Christendom en wêreld evangelisasie, maar toe die tempel
eers vernietig is, kon Christus se Koninkryk met rasse skrede en met brute krag
vooruitgaan. Dit is hierdie beeld wat verder in Openb.19 verklaar en
uiteengesit word.
Ook moet ons net kennis neem daarvan (weereens)
dat Openbaring in
tydsgleuwe saamgevat word, wat gebeure beskryf ...wat binnekort moet
gebeur (Openb.1:1).
Daar is geen bewyse of enige rede dat Openb.19 uitgesluit is van hierdie
opmerking wat Jesus aan Johannes gemaak het nie.
Dit wil ook voorkom asof Openbaring ’n
uitgebreide weergawe van Jesus se Olyfberggesprek was (Matt.24:1-25:46;
Mark.13:1-37; Luk.21:5-36)
en daar bestaan geen twyfel daaroor dat die Olyfberggesprek juis gaan oor die
vernietiging van Jerusalem en die tempel.
Laastens, kan vermeld word dat hierdie
"koms" van Jesus soos weergegee in Openb.19, en wat na 70 n.C. verwys,
ook in Mark.9:1 gesien word ~ Dit
verseker Ek julle: Daar is party van dié wat hier staan, wat beslis nie sal
sterwe voordat hulle gesien het dat die koninkryk van God met krag gekom het nie. Jesus het hier met Sy dissipels en
’n groep mense gepraat (Mark.8:34). Die parallelle vers in Matt.16:28 is
selfs nog duideliker ~ Dit
verseker Ek julle: Daar is party van dié wat hier staan wat beslis nie sal
sterwe voordat hulle die Seun van die mens in sy koninkryk sien kom het nie. Ek dink hierdie gedeeltes spreek vanself!
Daar is mense wat beweer dat Jesus hier oor Sy eie
verheerliking gepraat het. Die probleem met so ‘n standpunt lê presies by dit
wat Jesus gesê het ~ Daar
is party van dié wat hier staan wat beslis nie
sal sterwe voordat... Ons sien
dat Jesus se verheerliking presies ses dae na hierdie gesprek plaasgevind het.
Die implikasie van Jesus se woorde dat sommige nog sal lewe om Sy koms te
ervaar, impliseer dat sommige nie meer sal lewe nie. Die vraag is of Hy so ’n
uitspraak sal lewer, slegs ses dae voor die vervulling van Sy woorde? Dit is
dan asof Hy gesê het ~ "Oor ses dae
sal Ek my Koninkryk betree – en so tussen hakies, sommige van julle sal dan nog
leef!" Hierdie uitspraak dui
tog daarop dat die "koms" waarvan Jesus hier praat eers oor ’n paar
dekades sou plaasvind en nie oor net ses dae nie. MAAR, dit impliseer ook nie
dat hierdie "koms" eers oor eeue van daar af sou plaasvind nie – Daar is party van dié wat hier staan wat beslis nie
sal sterwe voordat....
Om op te som: Openb.19 is ’n wonderlike profesie van
die oorwinnende Evangelie onder die Heerskappy en Leierskap van Jesus Christus.
Die nasies sal oorweldig word deur die Evangelie! Die wêreld sal deur die Evangelie
bereik word! Natuurlik, negeer en verkleineer Openb.19, nie Jesus se toekomstige
fisiese terugkeer nie – dit gáán plaasvind soos geprofeteer in teksverse soos
Hand.1:9-11; 1Tes.4:13-18; 1Kor.15:51-58; ens. Die Woord van God beklemtoon
egter nie die wederkoms van Christus nie, want Sy tweede koms hoef nie plaas te
vind om Christus daardeur te bewys as die Oorwinnaar nie – Hy het rééds oorwin
en die Evangelie oorwin vandag en elke dag en sal aanhou oorwin, totdat
Christus weer op die wolke verskyn! Wanneer Hy eendag terugkeer sal Hy Sy
Koninkryk aan die Vader oorhandig (1Kor.15:24-28), maar die oorwinningsmars van die Evangelie vind elke
dag plaas!
Die tweede koms van Christus is ’n heerlike waarheid,
maar word nie in Openbaring geleer nie. Dit wat Openbaring leer handel eerder
oor onse God en Vader wat regeer en dat ons Hom daarom met vertroue en in
blydskap kan volg in die geestelike oorlog wat rondom ons woed.
Ons het hier te doen met ’n visioen oor wat gaan gebeur nadat
die vyand verslaan is. Vir ’n hele geslag lank het die Judaïste die Christene
erg vervolg, maar nou is dit verby. Die tempel was vernietig en die vervolging
het tot ’n einde gekom. Daar gaan egter nieteenstaande, ’n grusame toneel hom
steeds afspeel.
·
Openb.19:17-21
~ Toe het ek ’n engel by die son sien
staan. Hy het met ’n harde stem uitgeroep en vir al die roofvoëls, wat hoog in
die lug vlieg, gesê: “Kom, kom bymekaar vir die groot feesmaal wat God gereed
maak! 18Kom eet die vleis van die konings, die vleis van die opperbevelhebbers,
die vleis van die magtiges en die vleis van die perde en hulle ruiters, ja, die
vleis van allerhande mense: vryes en slawe, klein en groot.” 19Toe
het ek gesien dat die dier en die konings van die aarde met hulle leërs
by-mekaargekom het om oorlog te maak teen die Ruiter op die wit perd en teen sy
leër. 20Die dier is toe gevange geneem en saam met hom ook die vals profeet wat die wondertekens vir die dier gedoen
en daarmee die mense mislei het wat die merk van die dier aanvaar en sy beeld
aanbid het. Hulle twee is lewend in die vuurpoel gegooi wat met swael brand. 21Die
ander mense is doodgemaak met die swaard wat uitgegaan het uit die mond van die
Ruiter op die wit perd. Al die roofvoëls het hulle dik geëet aan die vleis.
Hierdie is die tweede feesmaal wat in hierdie hoofstuk beskryf
word. Die eerste was die huweliksmaal van die Lam in Openb.19:1-10. Hier het ons
egter nou die groot
feesmaal wat God gereed maak.
Kom ons kyk na hierdie gedeelte onder die volgende 4 opskrifte:
Ø
Die Uitnodiging na die maaltyd
Ø
Die Voorbereiding van die maaltyd
Ø
Die Voltoïïng van die Maaltyd
Ø
Die Toepassing van die Maaltyd.
Ø
Die Uitnodiging na die maaltyd:
Christus se vyande is
verslaan en nou word die voëls van die hemel (die lug) genooi om die vleis van beide mens en
dier te kom geniet – hulle wat tydens die slag "geval" het (gesneuwel). Vir daardie tyd was die mees
vernederende ding wat met ’n mens kon gebeur, om onbegrawe gelaat te word. Dit
is wat so betekenisvol was van Isebel se dood (2 Konings
9:30-37). Die feit dat sy
nie dadelik begrawe is nie, was simbolies van die Jode se haat vir haar.
Die liggame van diegene wat in die slag van Jerusalem geval
het, is ook nie begrawe nie en is daar weereens oneer gebring aan hulle wat
gesterf het – die vyande van God. Josefus skryf dat die mense binne die
stadsmure van Jerusalem, teen die einde van die slag, die dooies oor die
stadsmure begin gooi het en was dit so erg, dat die dooie liggame begin ophoop
het buite die stadsmure. Josefus vertel verder dat die aasvoëls aan die lyke
begin vreet het. Die beeld wat dus hier geskets word, is dié van die Evangelie
se vyande wat oorwin is en aan wie geen eer betoon is nie. Weereens stem
hierdie beeld ooreen met dié van die heilige stad wat onder die hand van die
Babiloniërs geval het ~ “Mens,
so sê die Here jou God, sê vir al die voëls en vir al die roofdiere: Kom
bymekaar, kom, versamel van alle kante af rondom die offermaaltyd wat Ek vir
julle aanbied, die groot slagting op die berge van Israel; kom eet vleis en
drink bloed. 18Julle sal vooraanstaande mense se vleis eet en die
bloed drink
van regeerders van die aarde, almal
in so ’n goeie kondisie soos die vet ramme en bulle van Basan. 19Julle
sal vet vleis eet tot versadigens toe en bloed drink tot julle dronk is, dié
van my offermaaltyd wat Ek vir julle aanbied. 20Julle kan julle aan
my tafel versadig eet aan perde en strydwabemannings, aan dapper vegters en
allerlei soldate,” sê die Here my God
(Eseg.39:17-20).
Die uitnodiging word nou weer uitgereik. Vantevore het sonde
só erg geraak, dat God dit verwoes het en het die voëls van die hemel vrylik
gevreet aan die lyke – 'n herhaling van hierdie gebeure rondom Jerusalem is
weer op hande.
Ø
Die Voorbereiding van die maaltyd: Verse 19-20 toon vir ons aan waar die
karkasse vandaan gekom het ~ Toe
het ek gesien dat die dier en die konings van die aarde met hulle leërs
by-mekaargekom het om oorlog te maak teen die Ruiter op die wit perd en teen sy
leër. 20Die dier is toe gevange geneem en saam met hom ook die vals
profeet wat die wondertekens vir die dier gedoen en daarmee die mense mislei
het wat die merk van die dier aanvaar en sy beeld aanbid het. Hulle twee is
lewend in die vuurpoel gegooi wat met swael brand. Eerstens
sien ons hier ’n beskrywing van die geveg: Die Romeine ("die
dier") en Judaïsme ("die
vals profeet") wat
saam span om oorlog teen die Lam te voer. Soos reeds voorheen aangetoon, het
die Romeine geglo dat indien hulle die tempel verwoes, hulle beide Judaïsme én
die Christendom sou vernietig – hulle het geglo dat hierdie twee, vertakkings
was van dieselfde geloof. Die doel van die Romeine was dus om beide Judaïsme,
sowel as die Christendom te vernietig.
Tweedens het ons hier te doen met die
oorwinning wat behaal is. Waar die Romeine geglo het dat hulle "twee voëls
met een klip" kon doodmaak, het God daarenteen, "twee voëls met een
klip gedood" in hierdie veldslag:
1. Hy het toegelaat dat die gelowiges se
vyande, die Jode uitgewis word, en
2. Hy het die Christene bevry van Joodse
vervolging.
Wat
egter ook merkwaardig is, is dat Nero nie lank voor die val van Jerusalem,
gesterf het en het die vervolging van gelowiges daarmee saam tot ’n einde gekom
– wel, ten minste vir ’n tyd lank.
Die
...vuurpoel ...wat met swael brand... is ’n afbeelding van die hel. Daar
bestaan geen twyfel daaroor dat Nero in die hel gewerp is met sy dood en so ook
die Joodse leiers. Hierdie einste leiers is deur Jesus, kinders van die duiwel genoem (Joh.8:44). Die huidige vervolging het tot ’n
einde gekom. Die vervolgers het die maal vir die aasvoëls geword.
Ø
Die Voltooiing van die maaltyd: Die slotvers van hierdie gedeelte kan
verwarrend wees ~ Die
ander mense is doodgemaak met die swaard wat uitgegaan het uit die mond van die
Ruiter op die wit perd. Al die roofvoëls het hulle dik geëet aan die vleis
(v.21). Wat presies word
hier uitgebeeld? Ons het nou al gesien dat die swaard nie ’n fisiese swaard is
nie, maar wel tekenend is van God se Woord. Matt.24:32-35 verskaf meer lig
hierop ~ “Leer dit van die vyeboom as
voorbeeld: wanneer sy takke begin sag word en hy blare kry, weet julle die
somer is naby. 33So moet julle ook wanneer julle al hierdie dinge
sien, weet dat die tyd naby is, voor die deur. 34Dit verseker Ek
julle: Nog in die leeftyd van hierdie geslag sal dit alles gebeur. 35Die
hemel en die aarde sal vergaan, maar my woorde nooit.”
Die profesie van v.21 is nie dié van ’n fisiese terugkeer van
Christus ten einde Sy vyande te vernietig nie, maar eerder dat Sy vyande sal
omkom d.m.v. Sy Woord. Hulle is uitgewis, omdat daar geskryf staan dat hulle
uitgewis sou word. Hulle het gesterf a.g.v. Sy Woord. As ons kyk na Deut.28:26
sien ons dat God die Israel van die Ou Verbond, gewaarsku het dat indien hulle
Hom nie gaan gehoorsaam nie, Hy hulle gaan vernietig en dit is presies wat
gebeur het ~ Al
die voëls en die wilde diere sal aan jou lyke vreet, en niemand sal hulle
verjaag nie.
Ø
Die Toepassing van die maaltyd: Behalwe dat Openb.19 handel oor die
vestiging van Christus se Koninkryk, moet hier tog immers ’n boodskap opgesluit
lê in hierdie gebeure wat 1 943 jaar gelede plaasgevind het. Ons moet besef dat
hierdie gedeelte net soveel vir ons te sê het, as wat dit vir die Jode van 2000
jaar gelede gesê het. Luister na wat David S. Clark in sy kommentaar oor
Openbaring skryf: But does the conquest
of this rider on his white horse pertain only to the Roman Empire? Must we be
ever dealing with things that are dead and buried centuries ago? Is there
nothing in all this that touches and vitalizes the church of the present day?
Or are we never to get beyond the dry dust of the catacombs?... Let the church
remember that this rider on the white horse is the living Jesus, that He is in
the forefront of every battle, that just as he conquered the beast and the
false prophet, so He will conquer every enemy... The rider on the white horse
is still riding on. Let the church follow, clothed in linen, white and fine.
Laat ons as gelowiges weet en seker weet dat Christus reeds
die oorwinning behaal het en laat ons derhalwe ook in hierdie wêreld ingaan met
die vaste vertroue en wete dat elke geveg wat ons in Sy Naam gaan veg, reeds
gewen is!
[1] Boodskap deur Kobus van der Walt te Vaaldriehoek
Gereformeerde Baptistegemeente.
Vereeniging – 06 Oktober 2013