1.
INLEIDING:
Soos
so dikwels in die Openbaringbrief, moet ons besef dat nie alle gebeure altyd
streng volgens tyd- of chronologiese volgorde weergegee word nie. Ook is dit
die geval met Openb.12:7-12 waarna ons vandag gaan kyk. Die eerste 6 verse
waarna ons die vorige keer gekyk het, het vir ons ’n kykie gegee in die konflik
waarin die kerk haarself bevind en steeds sal bevind, tot en met Christus weer
kom en hierdie heilige oorlog word in drie gedeeltes in Openbaring 12
uiteengesit:
-
Die vrou
(12:1-6);
-
Die vegter
(12:7-12);
-
Die oorlog
(12:13-17).
Ons
gaan dan vanoggend kyk na die tweede gedeelte van die konflik waarin die Kerk
haarself bevind, nl. die vegter. Die verse tussen die vrou en die oorlog (12:7-12), verduidelik
aan ons waarom daar soveel teenkanting en haat in vv.1-6 en 13-17 is. Dit is
asof Johannes sê: Laat my net eers gou toe om ’n bietjie meer agtergrond te gee ten einde
12:1-6 en 13-17, beter te verstaan...
2. SKRIFLESING:
Openb.12:7-12 ~ Daar het toe oorlog gekom in die hemel: Migael en
sy engele moes oorlog voer teen die draak. Die draak en sy engele het oorlog
gevoer, 8 maar hulle is verslaan. In die
hemel was daar geen spoor meer van hulle te vind nie, 9 want die groot draak, die slang van ouds, wat die
duiwel en die Satan genoem word en wat die hele wêreld verlei, is uit die hemel
uit gegooi. Hy is op die aarde gegooi en sy engele saam met hom. 10 Toe het ek ’n stem in die hemel gehoor wat hard
uitgeroep het: “Nou het ons God die redding gebring, nou is sy mag en
koningskap hier, en die gesag van sy Gesalfde! Die aanklaer van ons
medegelowiges is uit die hemel uit gegooi, hy wat hulle dag en nag voor ons God
aangekla het. 11 Hulle het self die oorwinning
oor hom behaal danksy die bloed van die Lam en die boodskap waarvan hulle
getuig het; en hulle het nie hulle lewens so lief gehad dat hulle onwillig was
om vir Hom te sterwe nie. 12 Daarom, hemel en dié wat daarin bly,
verheug julle. Maar vir julle, land en see, wag daar ellende omdat die duiwel
na julle toe gekom het met groot woede en met die wete dat hy min tyd het.” .
3.
DIE VEGTER:
Hierdie gedeelte weerspieël ’n geveg
tussen twee weermagte. Die goeie weermag word aangevoer deur Migael en sy engele, terwyl die bose
weermag aangevoer word deur die draak en sy engele. Dit is belangrik om
daarop te let dat Migael se weermag, die aggressors in hierdie geval is en
hulle beskerm nie net bloot hul grondgebied nie – nee, hulle trek op teen die draak
en sy engele. Migael en die draak is die twee onderskeie generaals, terwyl die
engele die soldate aan beide kante is.
In v.9 word die draak onteenseglik
geïdentifiseer as die slang van ouds, wat die duiwel en die Satan genoem
word.
Dit is egter nodig om in meer detail na te vors wie Migael werklik is, omdat
dit nie so voor die handliggend in bg. verse uitgespel word nie.
Daar word in drie boeke van die Bybel
gepraat van Migael, nl.: Daniël, Judas en Openbaring. Ons kom die eerste keer
in aanraking met Migael in Dan.10. Ons lees in die eerste vers van Dan.10 dat
iets wat moeilik was om te verstaan, aan Daniël geopenbaar was. Daar word nie
presies vertel wat hierdie verskriklike ding was wat aan Daniël geopenbaar is
nie, maar wel dat dit in die verre toekoms sou plaasvind. Daniël het egter
geweet wat hierdie ding was en dit het hom daartoe gedryf om te vas en te treur
(Dan.10:2-3). Terwyl hy gevas en getreur het, het hy ’n ander
visioen ontvang. In vv.4-6 beskryf hy hoe hy, terwyl hy by die Tigrisrivier
was, ’n manjifieke Wese gesien het. Al
was Migael nie alleen nie, het nét hy die visioen gesien.
Met hierdie agtergrond bring dit ons by
’n baie belangrike Skrifgedeelte wat meer lig sal werp oor die geveg waarin
Migael en die draak betrokke was, nl. Dan.10:10-21 ~ Daarna het ’n hand my gevat en
my op my knieë en hande laat staan, terwyl ek gebewe het. 11 Die man sê toe vir my: “Daniël, jy vir wie God
liefhet, gee ag op wat ek vir jou gaan sê, en staan regop. Ek is na jou toe
gestuur.” Toe hy dit vir my sê, het ek bewend regop gaan staan. 12 Hy sê toe vir my: “Moenie bang wees nie, Daniël,
want van die eerste oomblik af dat jy jou ingespan het om insig te kry en jou
voor jou God verootmoedig het, is jou gebede verhoor. Ek het gekom in antwoord
op jou gebede. 13 Die engel van die Persiese ryk
het my een en twintig dae lank teruggehou, maar toe het Migael, een van die
vernaamste engele, my te hulp gekom en ek was nie meer nodig teen die Persiese
konings nie. 14 Ek het gekom om jou in te lig
oor wat in die toekoms met jou volk gaan gebeur, want ook hierdie visioen sien
op die tye wat kom.” 15 Terwyl hy dit vir my sê, het
ek sprakeloos my kop na die grond toe laat sak. 16 Toe het iemand wat soos ’n
mens gelyk het, my lippe aangeraak, en ek kon weer my mond oopmaak en praat. Ek
het vir die een wat voor my gestaan het, gesê: “Meneer, die visioen het my so
ontstel dat ek geen krag meer het nie. 17 Hoe kan ek, u dienaar, met
iemand soos u praat, Meneer! My kragte het ingegee, ek kan skaars nog
asemhaal.” 18 Toe het hy wat soos ’n mens
gelyk het, my weer aangeraak en vir my krag gegee. 19 Hy het vir my gesê: “Moenie bang wees nie, jy vir
wie God liefhet! Dit sal goed gaan met jou. Wees sterk! Wees sterk!” Terwyl hy
met my praat, het ek weer sterk gevoel en gesê: “U kan maar praat, want u het
vir my krag gegee.” 20 Hy het toe vir my gesê: “Nou
weet jy waarom ek na jou toe gekom het. En nou moet ek teruggaan om teen die
engel van Persië te gaan veg, en as ek met hom klaar is, sal die engel van
Griekeland kom. 21 Maar eers sal ek jou vertel
wat in die Boek van die Waarheid opgeteken is. Daar is niemand wat my teen
hulle bystaan nie behalwe julle engel Migael.
Die indruk wat ’n mens hier kry, is dat
die heerlike wese nou verdwyn en dat ’n hand Daniël nou vir drie weke aanraak. Hierdie
hand moes onteenseglik, die hand van ’n engel gewees het en heel waarskynlik
was dit die hand van Gabriël, want dit was gewoonlik hy wat met Daniël gepraat
het, wanneer Daniël gebid het – Bv.: Dan.9:21 ~ ...terwyl ek nog so aan die bid was, het Gabriël,
die man wat ek die vorige keer in die visioen gesien het, by my aangevlieg
gekom (sien ook 8:15-16).
Daniël het gevas en gebid ten einde
hierdie visioen te verstaan, maar steeds het hy geen duidelikheid daaroor gekry
nie. Die antwoord was reeds op die eerste dag beskikbaar, maar die engel van Persië (dink aan die
Rekenaarspeletjie waarop kinders versot is – “The Prince of Persia”!) het Gabriël vir 21 dae teengestaan en verhoed dat hy
die antwoord aan Daniël gee. Hierdie engel van Persië was vanselfsprekend ’n
demoniese wese en dalk Satan self – ons kan nie met sekerheid sê nie, want hy
was kragtig genoeg om die engel Gabriël te kon weerstaan. Ons sien egter in v.13
dat Migael, een van die hoof engele, of te wel, een van die vernaamste prinse, tot die hulp van
Gabriël gekom het en kon hy die antwoord aan Daniël verskaf. Presies wie Migael
is, is nie vir ons duidelik nie, behalwe dat die Woord hom een van die
vernaamste prinse noem en dit is ook duidelik dat hy ’n kragtiger wese as
Gabriël is. Verder is dit ook duidelik dat Gabriël en Migael bondgenote is en
volgens v.21 word Migael ook geïdentifiseer as die volk van God, se
“prins”. Net twee hoofstukke verder (12:1) word Migael die groot engel of die prins van die volk genoem en daar sien ons
dat hy die wag oor die volk hou.
Ons lees dan in Dan.21:1 die volgende ~ In daardie tyd sal Migael, die
groot engel wat oor die lede van jou volk waghou, op die toneel verskyn. Dit
sal ’n swaar tyd wees, so swaar soos dit nog nooit was vandat daar nasies is
nie. In daardie tyd sal almal uit jou volk wat in die boek opgeskryf is, gered
word. Waarna word hier verwys? Nooit in die geskiedenis van die volk was
daar ooit so ’n verskriklike tyd soos wat hier van gepraat word nie. Waarna word hier dan verwys? Dit kan nie anders wees, as die val van
Jerusalem in 70 n.C. nie, want daar was geen erger lot wat die volk van Israel
ooit oorgekom het as daardie gebeure in die jaar 70 n.C. nie. En wie was deur
die engel Migael bewaar in daardie tyd? Hulle wie se name in die boek opgeskryf is. En wie was hulle?
Die gelowiges wat betyds uitgelei is uit Jerusalem na Pella en sodoende die val
en verwoesting van Jerusalem vrygespring het!
Na hierdie voorval in Daniël kry ons eers
weer laat in die Nuwe Testament te doen met Migael en wel in Judas vers 9 ~ Nie eens die aartsengel Migael
het so iets gedoen nie. Toe hy met die duiwel gestry het oor die liggaam van
Moses, het hy hom dit nie veroorloof om die duiwel te beledig en te veroordeel
nie, maar hy het vir hom gesê: “Die Here sal jou straf.”
Eerstens is dit interessant om hier te
sien, dat die engel (Migael) hom nie veroorloof het om
die satan te beledig, of te veroordeel nie. Hy het egter wel ’n geldige
beskuldiging teen die satan gerig. Waarom doen hy dit? Omdat die wraak en
veroordeling net God toekom (Rom.12:19). Dit laat ’n mens dink
oor mense wat hulleself uitgee as “duiwel uitdrywers” en wat betrokke is by sg.
“bevrydingsbedieninge” en die wyse waarop diesulkes te kere gaan wanneer hulle
die duiwel begin bestraf! Hulle vergeet heeltemal van Rom.12 en hulle matig
hulleself meer mag aan as waaroor Migael bv. beskik!
Tweedens
word hier na Migael as ’n aartsengel verwys. Daar word op geen ander plek in die Woord
verwys na (’n) ander aartsengel(e) nie. Migael is dus die enigste aartsengel.
Daar word dikwels deur mense na Gabriël as die/’n aartsengel verwys, maar daar
is geen Skrifbewyse daarvoor nie. Migael is die aartsengel en die woord
aartsengel beteken “die hoof van die
engele”.
Ons moet egter ook na enkele ander
teksverse gaan kyk waar daar sprake van “die
hoof van die engele” is.
Jos.5:13 is baie interessant en ons moet
daarna kyk ~ Josua was naby Jerigo. Toe hy sien, staan daar ’n man
voor hom met ’n ontblote swaard in die hand. Josua het na hom toe gegaan en hom
gevra: “Is u aan ons kant of aan ons vyande s’n?” 14 “Nee,” sê die man, “ek is die aanvoerder van die
leër van die Here. Daarom is ek hier.” Josua het diep gebuig en vir die man
gesê: “Wat wil u aan my, u dienaar, sê?” 15 Toe sê die leëraanvoerder van
die Here vir Josua: “Trek jou skoene uit, want die plek waarop jy staan, is ’n
gewyde plek.” Josua het dit gedoen. Hier het Josua te doen met die aanvoerder van die leër
van die Here. Min kommentators sal stry daaroor dat ons hier te doen het met die
Here Jesus Christus self, want Josua word aangesê om sy skoene uit te trek
omdat hy op heilige grond staan. Waarom was die grond heilig? Omdat Josua in
die teenwoordigheid van die heilige God self was (Eks.3:1-6)!
Ons vind nog ’n verwysing na hierdie Soewereine
Engel en wel in Eks.23:20-23 ~ “Ek, die Here, stuur ’n engel voor jou uit om jou op
die pad te beskerm en jou na die plek toe te bring wat Ek vir jou reg gemaak
het. 21 Gee ag op die engel en luister
na hom; moet jou nie teen hom verset nie. Hy sal jou nie vergewe as jy teen hom
in opstand kom nie, want Ek het aan hom my volmag gegee. 22 As jy goed ag gee op hom en alles doen wat Ek sê,
sal Ek die vyand van jou vyande wees en die teëstander van jou teëstanders. 23 “My engel sal voor jou uitgaan en jou bring by die
Amoriete, Hetiete, Feresiete, Kanaäniete, Hewiete en Jebusiete, en dan sal Ek
hulle uitwis. Hier gee die Here aan Moses en
die Israeliete die versekering dat die Engel hulle na die Beloofde Land sou
lei. Weereens is daar breë eenstemmigheid daaroor dat hierdie “engel” weereens
’n verwysing na Jesus Christus is.
Die gevolgtrekking waartoe ons dus moet
kom (dit kan nie anders nie), is dat die aartsengel
niemand anders kan wees as Christus self nie. Hierdie feit blyk ook duidelik
uit 1Tes.4:13-18, waar ons vertel word dat Jesus met die
stem van die aartsengel sal terugkeer na die aarde met Sy tweede koms. Die
woord aartsengel kom net twee keer voor in die Woord: Eenkeer in Judas vers 9 waar
daar verwys word na Migael en eenkeer in 1Tes.4:16 waar daar na Christus verwys
word. Dit blyk dus duidelik dat Migael en Christus een en dieselfde Persoon is.
Christus gaan met die stem van ’n aartsengel terugkeer na die aarde, omdat Hy voorwaar
self die Aartsengel is!
In Dan.12:1 word daar gesê dat Migael
diegene wie se name in die Boek van die Lewe opgeskryf is, sal beskerm – is dit
nie slegs Christus Jesus wat kan veroordeel of regverdig verklaar nie? Is dit
nie op grond van Christus se soendood alleen dat ons name in die hemel
opgeskryf word nie? Migael is kragtiger as Gabriël. En Migael (Jesus) en Gabriël is bondgenote. Migael se naam beteken juis
ook “wie soos God is”. En wie anders
as Christus Jesus is soos God?
In Judas het ons gesien dat Migael en die
vyand gestry het oor Moses se liggaam en Migael het gedurende hierdie situasie
geen grondige beskuldiging teen die satan ingebring nie, want die Here God het
die satan gestraf. Dit wil dus voorkom asof Judas met hierdie skrywe van hom in
Judas vers 9, die woorde in Sag.3:1-5 in gedagte gehad het ~ Die Here het my ’n gesig laat
sien. Ek het die hoëpriester Jesua voor die engel van die Here sien staan, en
regs van hom het die Satan gestaan, besig om Jesua aan te kla. 2 Die Here het vir die Satan gesê: Ek sal jou straf,
Satan, Ek wat Jerusalem my woonplek gemaak het, sal jou straf. Hierdie man is
soos ’n stuk hout wat uit die vuur gered is. 3 Jesua het klere aangehad wat
liederlik bevuil was. Hy het daar voor die engel gestaan, 4 en die engel het vir sy helpers gesê: “Trek uit dié
liederlike vuil klere van hom.” Vir Jesua het hy gesê: “Ek het jou jou
oortredings vergewe en Ek gaan vir jou skoon klere aantrek.” 5 Toe sê ek: “Hulle moet ’n skoon tulband op sy kop sit!”
Hulle het die skoon tulband op sy kop gesit en hom aangetrek terwyl die engel
van die Here daar by staan. Jesua staan hier voor die engel van die Here (Jesus Christus). Satan staan ook daar en hy bring beskuldiging in
teen Jesua. Ook hier bestraf die engel van die Here nie die satan nie – God
doen dit self. Volgens Sag.3 handel hierdie dispuut oor Jerusalem wat
die Ou Testamentiese kerk verteenwoordig.
Net soos wat die Nuwe Testamentiese kerk,
die Liggaam van Christus is, is die Ou Testamentiese kerk liggaam van Moses.
Dit gaan dus nie hier in Sag.3 oor die fisiese liggaam van Moses nie, maar oor
die geestelike Liggaam van Moses, nl. die Ou Testamentiese kerk, wat hier verteenwoordig
word deur die hoëpriester, Jesua en Jerusalem. Migael die aartsengel in die
woorde van Judas, is dieselfde as die engel van die Here en beide verwys
ondubbelsinnig na Jesus Christus.
Dit blyk dus baie duidelik uit hierdie
redenasie en die Skrifverwysings, dat Migael, Christus self is.
Die Jehova se Getuies glo natuurlik ook
dat Migael en Jesus een en dieselfde Persoon is. Die vraag is nou of ek
dieselfde glo as die “Jehova se Getuies”? Die antwoord hierop is ’n baie
duidelike “NEE!” Ek glo dat Jesus Christus, God is – en die “Jehova se Getuies”
glo dit nie. Dit beteken dus dat ek glo dat Migael God is en die “Jehova se
Getuies” glo dit nie. Ons moet versigtig wees dat ons nie iemand veroordeel
wanneer dit wil lyk asof hy saamstem met bepaalde uitsprake van sektes of
kultusse, ens. nie. Die Rooms Katolieke glo ook in die maagdelike geboorte van
Jesus, Sy kruisdood en Sy opstanding uit die dood, maar dit maak nie van my ’n
Katoliek nie, want die Roomse glo ook aan allerlei ander onbybelse dinge en
daarom maak een ooreenkoms nie van my ’n Katoliek nie!
4.
AFSLUITING:
Terug na Openb.12:7-12 egter. Met die
feit dat Migael, Jesus Christus is, is dit betekenisvol dat Migael die Een is
wat die aanvaller, of die aggressor is in die oorlog soos beskryf in Openb.12. Christus
word voorgestel as Migael en Hy en sy heilige engele voer oorlog teen die
satan, wat die draak genoem word, en sy gevalle engele (demone) en ons sien dat die satan met sy gevalle engele,
saam deur Christus en Sy engele uit die hemel op die aarde neergewerp word (v.4; Judas vers 6; 2Pet.2:4).
Jesus het ook tydens Sy aardse bediening,
as aggressor teen die satan en sy demone opgetree – dink bv. aan die kere wat
Hy demone uit mense gedryf het (Matt.8:16; 29-34;
9:32-35; 12:22-28, ens.). Christus en engele word dikwels verbind aan mekaar: Die engele het Hom
bv. versorg en gedien na Sy versoeking in die wildernis (Matt.4:11). Jesus kon meer as 12 legioene engele ingeroep het
om Hom te beskerm teen Sy inhegtenisname (Matt.26:53). ’n Engel het Hom in
Getsemane versterk (Luk.22:43).
Die duiwels was ondergeskik aan die
dissipels, omdat Satan soos weerlig uit die hemel geval het. Meer fenomenaal
selfs as dit, was die redding wat bewerkstellig was deur die Persoon en Werk
van Christus. Vroeër in Openb.12:5 het Johannes die vleeswording en die
hemelvaart van Christus gesien, maar nou sien Hy die kruis. En dit is deur die
kruis dat Migael en Sy engele die draak en sy demone oorwin. Dit was dan in
hierdie konteks (met verwysing na Sy kruisiging)
dat Jesus
in Joh.12:31 sê ~ Nou kom die oordeel oor hierdie wêreld; nou sal die
owerste van hierdie wêreld uitgegooi word buitentoe. En later brei Paulus
uit op hierdie waarheid toe hy gesê het ~ Julle was dood deurdat julle gesondig het en
deurdat julle sondige natuur nog nie weggeneem was nie. God het julle egter
saam met Christus lewend gemaak deurdat Hy ons al ons sondes vergewe het. 14 Hy het die skuldbewys met sy eise teen ons tot niet
gemaak. Deur dit aan die kruis te spyker, het Hy dit vir goed weggeneem. 15 Hy het elke mag en gesag ontwapen en hulle in die
openbaar vertoon deur hulle as gevangenes in die triomftog van Christus mee te
voer (Kol.12:13-15). Dit is deur die kruis dat Jesus die vyand
ontwapen het en die skrywer van die Hebreërboek stem hiermee saam ~ Aangesien hierdie kinders
mense van vlees en bloed is, het Hy ook net soos hulle mens geword. Dit het Hy
gedoen om deur sy dood dié een wat mag het oor die dood, dit is die duiwel, te
vernietig 15 en om hulle wat uit vrees vir die
dood hulle hele lewe lank in slawerny was, te bevry (Hebr.2:14-15). Johannes
sê in 1Joh.3:8 ~ ...wie aanhou sonde doen, behoort aan die duiwel, want
die duiwel hou van die begin af aan met sondig. En die Seun van God het juis
gekom om die werk van die duiwel tot niet te maak. Dit was dus gedurende
Jesus se aardse bediening dat Hy die satan en sy gevalle engele oorwin het.
Voor hierdie gebeure op Golgota was die
wêreld vasgevang in die kloue van Satan. Israel was die enigste volk met ’n monoteïstiese
godsdiens (God is die enigste ware God), terwyl die res van
die wêreld vasgevang was in die greep van die satan. Die satan het sedert die
sondeval, onverpoosd voortgegaan met sy geveg teen die mensdom en voortdurend
aanklagtes voor God ingebring (ook bekend as die aanklaer van ons broeders – Openb.12:10 – O.A.V.) – dink hier
aan Job byvoorbeeld.
MAAR, ná Golgota lyk die prentjie egter
veel anders, want die Evangelie was nog nooit vantevore so wydverspreid en
gevestig deur die wêreld soos vandag nie! Die
satan en sy demone is verslaan deur Jesus Christus en hy en sy demone is
neergewerp uit die hemel en daarom kan hy geen beskuldigings meer inbring teen
die kinders van God nie (Rom.8:33) – hy het geen toegang meer tot die troon van God nie! Christus sit nou op
die hemelse troon en Hy tree vir ons in by God die Vader! Rede tot
onuitspreeklike vreugde!
Die oorlog is gewen! Ons moet egter
onthou dat ons probleme nog nie verby is nie, want die satan is neergewerp op
die aarde en hy loop soos ’n brullende leeu rond opsoek na iemand om te
verslind (1Pet.5:8).
Diegene van ons wat egter in Christus
ingeplant is hoef nie die brullende leeu te vrees nie, want ’n ander Leeu, die
Leeu uit die stam van Juda, se “brul is veel harder” en daarom sal die poorte
van die hel nie die kerk van die Here Jesus Christus oorweldig nie (Matt.16:18)!
[1] Boodskap deur Kobus van der Walt – Vaaldriehoek Gereformeerde Baptistegemeente
(Drie Riviere) – Sondag 14 April 2013