1. INLEIDING:
Tot nou het Sagaria drie gesigte of visioene gehad: Eerstens
was daar die man op ʼn perd tussen die Mirtestruike (1:7-17 – hierdie gesig het ʼn universele omvang
gehad); toe was dit die vier horings en die vier ystersmede (1:18-21 – hierdie gesig het
ʼn internasionale omvang gehad) en verlede week het ons gekyk na die
derde gesig en wel dié van die man met die maatlyn wat op pad was om Jerusalem
te meet (2:1-13 –
hierdie gesig het ʼn nasionale omvang gehad). Vanoggend kom ons by die
hart van die agt naggesigte wat Sagaria ontvang het (3:1-10 – hierdie gesig het ʼn plaaslike omvang). Ons sal dan
D.V. vorentoe sien dat die vyfde gesig ook ʼn plaaslike omvang het (4:1-14); die sesde
weer ʼn nasionale impak (5:1-4);
die sewende weer ʼn internasionale impak (5:5-11) en die omvang van die agste naggesig
sal weer ʼn universele impak hê (6:1-8).
Visioen 1
Visioen
2
Visioen 3
Visioen 4
Visioen 5
Visioen 6
Visioen
7
Visioen 8
|
1:7-17 – Universeel
1:18-21 –
Internasionaal
2:1-13
– Nasionaal
3:1-10 – Plaaslik
4:1-14 – Plaaslik
5:1-4
– Nasionaal
5:5-11 –
Internasionaal
6:1-8 – Universeel
|
Die eerste drie naggesigte was baie bemoedigende gesigte, want
elkeen was ʼn uitdrukking van God se teenwoordigheid in die midde van Sy volk,
met die doel om hulle te seën en te beskerm.
Op hierdie stadium het Sagaria waarskynlik gewonder hoe dit
moontlik was dat God weer Sy volk kon seën en vergewe na hulle sonde en
afvalligheid – soveel so dat die Here, hulle as ballinge na Babilon laat
wegvoer het? Hierdie vierde naggesig is juis ʼn antwoord op hierdie vraag.
2. SKRIFLESING:
Sagaria 3:1-10 ~ Die Here het my ’n gesig laat sien. Ek het die
hoëpriester Jesua voor die engel van die Here sien staan, en regs van hom het
die Satan gestaan, besig om Jesua aan te kla. 2Die Here het vir die
Satan gesê: Ek sal jou straf, Satan, Ek wat Jerusalem my woonplek gemaak het,
sal jou straf. Hierdie man is soos ’n stuk hout wat uit die vuur gered is. 3Jesua
het klere aangehad wat liederlik bevuil was. Hy het daar voor die engel
gestaan, 4en die engel het vir sy helpers gesê: “Trek uit dié
liederlike vuil klere van hom.” Vir Jesua het hy gesê: “Ek het jou jou
oortredings vergewe en Ek gaan vir jou skoon klere aantrek.” 5Toe sê
ek: “Hulle moet ’n skoon tulband op sy kop sit!” Hulle het die skoon tulband op
sy kop gesit en hom aangetrek terwyl die engel van die Here daar by staan. 6Daarna
het die engel van die Here vir Jesua belowe: 7“So sê die Here die
Almagtige: As jy lewe soos Ek dit wil, as jy die voorskrifte vir my diens
onderhou, sal jy die gesag hê oor my huis, die verantwoordelikheid dra vir my
heiligdom. Jy sal toegang tot My hê, net soos hierdie engele. 8Luister,
Jesua, hoëpriester, jy en jou vriende wat voor jou sit: jou vriende is ’n teken
van iets wat kom. Ek gaan my dienaar Loot nou bring. 9Ek sit voor
Jesua ’n klip neer, en op hierdie een enkele klip is daar sewe oë. Ek gaan nou
’n graveersel daarop aanbring, sê die Here die Almagtige, en Ek gaan die sonde
van hierdie land op een enkele dag wegneem. 10Daardie dag, sê die
Here die Almagtige, sal die mense weer rustig oor en weer na mekaar roep onder
die wingerdstokke en die vyebome.”
3. DIE
HOOFKARAKTERS (v.1):
Hierdie vierde naggesig verskyn aan Sagaria in die vorm van ʼn
hofsaak – ʼn hofsaak wat in die hemel plaasvind. Die hoofkarakters in hierdie
saak, is die “staatsaanklaer” (die satan in hierdie geval), en hy is besig om te doen waarvoor
hy bestem is om te doen, nl. om die gelowiges voortdurend by God Almagtig aan
te kla – dit is waarom Openb.12:10b hom dan ook die “aanklaer van die
gelowiges” (broeders –
OAV) noem.
Verder
is daar die beskuldigde of verweerder (Josua die Hoë Priester
en hy verteenwoordig ook die volk)
en dan ook die “Advokaat vir die verdediging”, wat in hierdie geval waarskynlik
ook terselfdertyd Regter is (die Here Jesus Christus).
Die
aanklag teen Josua? Josua word daarvan aangekla dat hy nie geskik is vir sy
priesterlike amp en -verantwoordelikhede nie.
4. DIE TEREGWYSING
(v.2):
Hierdie hofsaak begin op ʼn baie interessante wyse – dit begin
met ʼn baie ernstige teregwysing wat tot die aanklaer deur die Regter self gerig
word. Ons weet nie of die aanklaer reeds die lys van beskuldigings voorgelê het
aan die hof en of hy nog nie eens kans gekry het om dit te doen nie, wat wel
hier gebeur, is dat hy ernstig berispe word nog voor die hofsaak enigsins
verder kan aangaan. Hy word berispe, omdat sy motief boos is en dit is dat hy
die aangeklaagde wil diskrediteer en valslik aankla.
Dit is egter aan die anderkant insiggewend om te sien dat die
aangeklaagde (Josua) nie
heeltemal blaamloos is nie, want ons sien in v.3 dat sy klere “liederlik vuil”
was. Ons moet verstaan dat dit onaanvaarbaar is dat die Hoë Priester met vuil
klere diens in die Tabernakel doen ~ Verder moet hy die gewyde klere
van ’n gewone priester aanhê oor ’n broek en hy moet ’n serp om sy lyf en ’n
tulband op sy kop hê. Dit moet alles gewyde linneklere wees. Hy moet hom was
voor hy dit aantrek (Lev.16:4). In Josua se geval het hy oënskynlik
nié onbesmette klere aangehad nie en volgens o.a. Eks.28:42-43 moes die
priesters se kleed geheiligd (of rein) gewees het, anders kon hulle selfs gesterf het. Josua se
klere was nie skoon nie!
Hierdie uitdrukking, “liederlik vuil” is ʼn geweldig sterk
uitdrukking en verwys die Hebreeuse woord wat hier vertaal is met “liederlik
vuil” (“filthy garment” – ESV) nl. צֹאִי [tsowʾ, tsoʾ /tso/], na menslike uitwerpsel (“excrement”).
Dit is dieselfde woord wat
ook in bv. Deut.23:13 gebruik word in die reinigingswette wat die Here vir die
Israeliete gegee het (By jou uitrusting moet daar ’n stok wees en
as jy jou buite wil gaan ontlas, moet jy ’n gat grawe met die stok en as jy klaar
is, moet jy alles toekrap). Dit word ook in Eseg.4:12 gebruik. Dit
word dus baie duidelik aan Sagaria (en ons) getoon hoe vuil Josua se klere regtig is
(en hoe verlore ons in ons sonde is).
Hierdie vuil klere van Josua is simbool van die gevolg van sy (en
die volk) se tyd in
ballingskap wat hom ongeskik gelaat het vir diens as priester in die tempel en
daarom het die aanklaer dalk tog ʼn baie sterk saak. Die vraag is egter of hy ʼn
sterk genoeg saak het en aan die anderkant, of die Advokaat vir die verdediging
by magte is om die beskuldigde se onskuld bo alle twyfel te bewys.
Voor die aanklaer enige aanklagte voor die Regter kan bring,
tree die Regter toe en ten spyte van die beskuldigde se “liederlik vuil klere”,
bestraf Hy die satan en sê Hy vir hom dat sy dag van finale afrekening op hande
is. Die Advokaat vir die verdediging sê ook vir die hof, dat die beskuldigde
uit sy besoedelde en sondige situasie tydens sy ballingskap in Babilon gered is
en hy gebruik ʼn pragtige beeld, waarmee ons liefhebbers van die “bos” baie goed
kan identifiseer, nl. die beeld van iemand wat ʼn stuk hout uit die vuur pluk (dalk
ʼn mooi stuk Hardekool),
voor dit vlam vat en tot as verbrand – dit is hoe die Groot Regter die
beskuldigde uit sy besoedelde omgewing en toestand gered het, net voor die
finale oordeel losgebreek het oor die heidense Babilon en Persië. Hierdie
vergelyking is ʼn ego van Amos 4:11a ~ Ek het julle stede verwoes soos Ek
Sodom en Gomorra geheel en al verwoes het, julle het soos ’n stuk hout geword
wat uit die vuur uit geruk is....
5. DIE
REINIGING (vv.3-5):
Nie
net word die saak in die hemelse hof uitgegooi nie, maar ontvang die
beskuldigde ook vergoeding (soos Zanokuhle Mbatha wat verkeerdelik
daarvan aangekla was dat hy die Bafana-Bafana kaptein, Senzo Meyiwa vermoor het
– hierdie Zanokuhle het ʼn eis teen die staat ingedien en hy sal waarskynlik
binnekort finansieel vergoed word vir naamskending, ens. – dieselfde kan verwag
word indien Shrien Dewani se saak in die Kaapstadse Hooggeregshof uitgegooi
word).
Wat
is die vergoeding wat die beskuldigde ontvang? V.3-4 sê vir ons dat sy vuil
klere uitgetrek is en dat hy skoon klere ontvang en hy kry boonop ook nog ʼn
skoon tulband en dit alles het plaasgevind terwyl die Engel van die Here
toegekyk het.
Josua
word gereinig van sy sondige verlede en hy ontvang nuwe rein seremoniële
kleredrag, sodat hy weer onbeskroomd die volk voor die Here kan verteenwoordig.
God se verhouding met die volk is vernuwe en herbevestig deur die
gerestoureerde priesterlike bediening, asook die tempel met sy allerheiligste
wat binnekort herbou sou wees.
6. DIE
BELOFTES (vv.6-10):
Nou
dat Josua herstel is as hoë priester deel die Engel van die Here bepaalde
opdragte en beloftes met hom in vv.6-7 en hiervoor wil ek hê dat ons na die OAV
sal kyk ~ So sê die Here van die leërskare: As jy in my weë
wandel en as jy my verordening onderhou, dan sal jy my huis bestuur sowel as my
voorhowe bewaak, en Ek sal jou vrye toegang verleen onder diegene wat hier
staan.
·
Gesag oor God se Huis (vv.6-7):
Ons
vind hier in vv.6-7, twee voorwaardes en drie beloftes:
- ...as
jy in my weë wandel;
- ...as
jy my verordening onderhou (vereistes);
Die
drie beloftes:
- ...dan
sal Ek toesien dat jy My huis goed
bestuur;
- ...jy
sal my voorhowe bewaak
- ...jy
sal vrye toegang verleen word.
Die
oproep dat Josua in God se weë moet wandel en Sy verordeninge moet onderhou, is
ʼn herhaling van die opdrag wat reeds in Deuteronomium en meer spesifiek in
Levitikus aan Aäron en sy seuns en die priesters daarna gegee is ~ Die priesters moet my bevel gehoorsaam en
nie sondig nie. Hulle sal sterf as hulle die gewyde gawes ontwy. Ek, die Here,
heilig die priesters (Lev.22:9). Dit gaan dus daaroor dat die priesters
reinheid deurgaans moes handhaaf.
Die
Here sê nou in v.6 dat indien Josua hierdie opdragte volvoer, hy weer oor die
huis van die Here sal regeer, maar meer nog, hy sal ook regeer oor die
alledaagse van die burgers van die land – dit word bevestig deur die tweede
gedeelte van v.6, waar daar geskrywe staan ~ ...dan sal jy my huis bestuur (en dan die
volgende...) sowel as my voorhowe
bewaak, en Ek sal jou vrye toegang verleen onder diegene wat hier staan. Die gewone man-op-straat het gewoonlik
hul daaglikse probleme in die voorhowe van die tempel bespreek en vantevore was
dit nie die hoëpriester se verantwoordelikheid om met die publiek in die
voorhowe te meng en raad te gee nie, maar nou ontvang Josua hierdie opdrag om
wel daarmee gemoeid te raak en in die afwesigheid van ʼn monarg (koning)
ontvang hy dus ook
koninklike magte.
Indien
Josua die opdragte van die Here gehoorsaam, belowe die Here nog iets meer
skokkend – die Here sê dat Josua op dieselfde vlak toegang tot God sal hê as
die engele – ʼn voorreg wat net ʼn handjie vol in die Ou Testament geniet het (o.a. die profete Miga,
Jesaja, Jeremia en Esegiël – 1 Kon.22:19; Jes.6:1-13; Jer.23:18; Eseg.1:1).
·
Die simbool (vv.8-10):
Die
engel van die Here gaan in vv.8-10 voort en skilder ʼn hoopvolle prentjie vir
Josua en sy mede priesters, want hulle gaan ʼn teken wees van iets beters wat
aan die kom is, trouens hy sê in v.8 dat hy sy dienaar “loot” [OAV = “Spruit”; ESV =
“Branch”; Hebreeus = צֶמַח (tsemach /tseh·makh/)] gaan
stuur, of anders gestel, dat daar ʼn “loot” uit Josua gaan uitspruit. Jesaja en
Jeremia het al voorheen oor hierdie “loot” geprofeteer – Jes.11:1-2 ~ ’n Takkie sal uitspruit uit die stomp
van Isai, ’n loot uit sy wortels sal vrugte dra. 2Die Gees van die
Here sal op hom rus: die Gees wat wysheid en insig gee, die Gees wat raad en
sterkte gee, die Gees wat kennis verleen en eerbied vir die Here (sien ook Jer.33:14-16; 23:5-6).
Asof hierdie belofte nie genoeg is nie,
word daar verder gesê dat wanneer hierdie “loot” gaan uitspruit, daar ook nog ʼn
klip neergesit gaan word met sewe oë daarop. Daar bestaan baie verklarings vir
hierdie klip met die sewe oë, maar nie een is werklik bevredigend nie en is dit
baie moeilik om regtig vas te stel waarna hierdie klip met die sewe oë verwys.
Ek wil nie nou tyd spandeer aan al hierdie moontlike verklarings nie. Wat ek
wel kan sê, is dat hierdie klip, net soos die meeste ander beelde in hierdie
naggesig, baie besliste eskatologiese- en teologiese betekenis het en ons sal
nou daarby kom.
Die naggesig
word in v.10 afgesluit met die Engel wat vir Sagaria sê dat wanneer hierdie
dinge gaan gebeur – wanneer die rein koninkryk tot stand gaan kom, sal daar
vrede, geluk en oorvloed wees. Miga het dit reeds in Miga 4:4 geprofeteer toe
hy gesê het ~ Maar hulle sal
sit elkeen onder sy wingerdstok en onder sy vyeboom, sonder dat iemand hulle
verskrik; want die mond van die HERE van die leërskare het dit gespreek.
7. TOEPASSING:
Wat is die toepassing – wat is die
betekenis van hierdie gesig vir ons?
Ons het gesien dat hierdie gesig begin
met ʼn “hemelse hofsaak” en die aanklaer is die satan en die veroordeelde, Josua
en die Regter en Advokaat vir die verdediging, die Here Jesus Christus. Ons het
ook gesien dat Josua regverdig verklaar word deur die nuwe klere wat vir hom
aangetrek word. Die gebeurtenis stop egter nie hier nie, want Josua ontvang
onmiddellik ʼn paar opdragte, gevolg deur beloftes indien hy gehoorsaam is aan
hierdie opdragte. Hy ontvang egter ook nog verder twee tekens wat dui op die
toekoms.
Dit is baie duidelik dat hierdie gesig van
Sagaria ʼn sterk Messiaanse boodskap dra, maar verder is dit ook duidelik dat hierdie
gesig van begin tot einde gelaai is met wonderlike eskatologiese beelde en
kragtige teologiese waarhede.
Ons kan 3 baie belangrike teologiese leerstukke
uit hierdie gedeelte vasstel en ek sal dit aanraak soos wat ons kyk na die
eskatologiese beelde in hierdie gesig – die teologiese waarhede is:
·
Die leer van die Goddelike Drie-Eenheid;
·
Die Uitverkiesingsleer en
·
Reddingsleer.
·
Die Leer van die Goddelike Drie-Eenheid:
Ons
sien heel aan die begin van hierdie vierde naggesig dat die Here Jesus Christus
as die tweede persoon van die Goddelike Drie-Eenheid optree en die satan
aanspreek en vir hom in v.2 sê dat God (“Jahweh” – die eerste Persoon van
die Goddelike Drie-Eenheid) hom gaan
straf ~ Toe sê die Here aan die Satan: Mag die Here jou bestraf, o Satan! (OAV).
·
Die Uitverkiesingsleer:
In
v.4 sien ons hoe dat Josua se liederlike vuil klere (v.4) vervang word met ʼn nuwe skoon en rein kleed
en tulband. Hierdie beeld simboliseer vir ons die verwydering van skuld – beide
Josua en die volk se skuld, maar die belangrike hier is die feit dat Josua
gereinig word en sy skuld van hom af weggeneem word, sónder dat hy ʼn vinger
verroer – hy lewer geen bydrae om sy onskuld aan te toon nie – dit word soewerein
en uit genade deur die Here self gedoen en hiermee kan ons so duidelik sien dat
die Here ons eerste roep, omdat ons reeds voor die grondlegging van die aarde
uitverkies is ~ Dan sal die Koning
vir die wat aan sy regterhand is, sê: Kom, julle geseëndes van my Vader, beërf
die koninkryk wat vir julle berei is van die grondlegging van die wêreld af (Matt.24:34) en Ef.1:3-4 ~ GESEËND is die God en Vader van onse Here Jesus
Christus wat ons geseën het met alle geestelike seëninge in die hemele in
Christus, soos Hy ons in Hom uitverkies het voor die
grondlegging van die wêreld om heilig en sonder gebrek voor Hom in liefde te
wees.
ʼn
Verdere beeld wat vir ons die uitverkiesingsleer pragtig uitbeeld is in v.2b
vir ons opgeteken ~ Hierdie man is
soos ’n stuk hout wat uit die vuur gered is.
Hulle is uit die wêreld geruk en nou staan hulle voor die Regterstoel van God,
maar nog voor die satan Josua en die volk kon aankla “vee” die Vader enige
moontlike aanklag van die tafel en snoer Hy die vyand se mond en sê vir hom dat
sy oordeel op hande is – al wat die Vader sien, is Jesus Christus (Sy Seun) se bloed en Hy gee sonder huiwering opdrag
dat Josua beklee moet word met geregtigheid – dit is wat die Vader gaan doen
wanneer ons eendag voor die Regterstoel gaan verskyn – Hy gaan net Sy Seun se
bloed op Golgota sien en opdrag gee dat ons liederlike vuil klere summier
vervang moet word ~ En aan haar is
gegee om bekleed te wees met rein en blink fyn linne, want die fyn linne is die
regverdige dade van die heiliges (Openb.19:8
– OAV)!
·
Die Reddingsleer:
Hierdie vierde gesig fokus uitnemend op
die reddingsleer en is hierdie beeld van die nuwe rein klere nie net ʼn
kortsigtige belofte van die herstel van die volk Israel en die herbou van die
tempel in Jerusalem nie, maar vorm dit deel van ʼn ryk stroom van Bybelse beelde
wat die fokus op die reddingsleer in en deur Christus vestig. In Jes.64:6 vind
ons ʼn gedeelte wat beslis bekend moes wees aan Sagaria ~ Ons het almal
geword soos mense wat onrein is, ons beste dade is soos vuil klere; ons is
almal soos verdroogde blare, ons word deur ons sondes weggewaai soos deur ’n
wind. Job
het in Job 29:14 gesê ~ Die
geregtigheid was my kleed, en ek sy kleed; my reg was soos ’n mantel en ’n
tulband (OAV). Een
van die bedevaartsliedere wat deur die volk van die Here gesing was, is Ps.132
en in v.9 vind ons hierdie woorde ~ Laat
u priesters bekleed wees met geregtigheid, en laat u gunsgenote jubel (OAV). In
Jes.11:5 verwys Jesaja na Jesus wat geklee was in geregtigheid ~ En geregtigheid sal die gordel van sy
lendene en trou die gordel van sy heupe wees (OAV). In 61:10 jubel
Jesaja oor sy verlossing ~ Ek is baie bly oor die Here, ek juig oor my God, want
Hy het my gered, vir my oorwinnaarsklere aangetrek. Ek is soos ’n bruidegom met
’n priesterkroon op, soos ’n bruid met haar juwele aan.
Josua is soewerein vergewe en nadat hy
vergifnis ontvang het, is hy gekonfronteer met ʼn opdrag ~ So sê die Here
die Almagtige: As jy lewe soos Ek dit wil, as jy die voorskrifte vir my diens
onderhou, sal jy (v.7). As jy lewe...;
as jy die voorskrifte.... Ons vind ʼn soortgelyke situasie in Joh.8 waar Jesus vir die vrou wat
in owerspel betrap was. Sy is eensydig deur Jesus vergewe, maar ook hierdie
vergifnis is onmiddellik opgevolg met ʼn opdrag, toe Jesus vir haar gesê het ~ Gaan maar en moet van nou af nie meer sonde
doen nie. Vergifnis
(en daarom redding ook) word altyd
gevolg met opdragte om ʼn heilige lewe te leef. Paulus stel dit pragtig in Ef.4:22-24
~ Hou dan op om te lewe soos julle
vroeër gelewe het; breek met die ou, sondige mens in julle wat deur sondige
begeertes verteer word. 23Julle gees en gedagtes moet nuut word; 24lewe
as nuwe mense wat as die beeld van God geskep is: lewe volkome volgens die wil
van God en wees heilig.
Die klimaks van ons Messiaanse boodskap
wat ons in Sag.3 vind, word waarskynlik in die laaste verse (vv.8-10) bereik
waar die Engel Josua as hoëpriester aanspreek en vir hom vertel van die “loot”
wat gaan voortspruit en van die klip met die sewe oë. In hierdie gedeelte vind
ons verskeie sleutelelemente van wie die Messias is – in v.8b word Hy aan ons
voorgestel as dienaar en dit is in ooreenstemming met o.a. Jes.42:1 ~ Hier is my dienaar, Ek stel hom aan. Ek het hom
uitverkies, hy geniet my guns. Ek laat my Gees op hom kom, hy sal my wil aan
die nasies bekend maak (sien ook: Jes.49:3, 5; 52:13; 53:11;
Eseg.34:23-24). Ook in
v.8b word Hy vir ons as ʼn loot of tak of spruit (OAV) voorgehou – dit
weer is in ooreenstemming met o.a. Jes.11:1 ~ ’n Takkie sal uitspruit uit die stomp van Isai, ’n loot uit sy
wortels sal vrugte dra (sien ook: Jes.4:2;
Jer.23:5; 33:15; Sag.6:12)
In v.9 word Christus aan ons voorgestel
as ʼn klip of rots ~ Die klip wat deur die bouers afgekeur is, juis hy
het die belangrikste klip in die gebou geword (Ps.118:22 -
sien ook: Jes.8:14; 28:16).
Die klem val egter nie in hierdie
gedeelte op Christus as dienskneg, loot of klip nie, maar wel op Sy rol as Hoë
Priester. Op grond waarvan kan ons dit sê? Die openingswoorde in vv.8-10 praat
van Josua as Hoë Priester en sy vriende wat voor hom sit, as ʼn teken van
iets wat kom.
Hierdie vers wil vir ons sê, dat Hy wat alreeds vanuit die Ou Testamentiese
profesieë, bekendstaan as dienskneg, loot en klip, ook Sy Priesterlike funksie
sal vervul deur die volk se sonde in ʼn oogwink weg te neem en hulle te beklee
met rein en skoon klere. Toe ons deur die Hebreërboek gewerk het, het ons
gesien hoe die Hebreërskrywer hierdie tema van Christus as Hoë Priester
ontwikkel het en het ons dan ook gesien dat Hebreërs niks anders is as ʼn Nuwe
Testamentiese kommentaar oor Sagaria nie.
Ons het ook in Hebreërs gesien dat Jesus
hierdie funksie van Hoë Priester op twee wyses vervul het, nl. deur Homself te
offer as offer vir ons sonde (wat die Ou
Testamentiese priesters nie kon doen nie) en deur vir Sy volk in te tree by die Vader.
In teenstelling met die aardse hoë priester,
is Jesus die Hoë Priester volmaak en was die offer wat Hy gebring het, volmaak
en daarom is die versoening wat bewerkstellig is tussen God en Sy
uitverkorenes, volmaak en afgehandel – “Tetelestai” (Jesus se woorde aan die kruis – “dit is volbring”; “dit is afgehandel”;
“dit is klaar”; “niks meer is nodig nie”!).
Die vraag wat jy jouself vandag moet
afvra is of daar ook van jou sonde gesê is, “tetelestai”? Die vraag is of jy
waarlik geklee is in Christus se geregtigheid? Het jy oorwinnaarsklere aan en ʼn
priesterskroon op jou kop, of is jy nog geklee in liederlike vuil klere? Gaan
jy eendag in die hiernamaals ook ewige vrede, geluk en oorvloed geniet? Gaan
jou onskuld bo alle twyfel bewys kan word? Gaan jy eendag, soos wat Josua
koninklike magte ontvang het, die reg ontvang om saam met Jesus te regeer?
Daar ís genade beskikbaar; daar ís
vergifnis beskikbaar; daar ís kwytskelding beskikbaar; daar ís oorwinnaarsklere
en ʼn priesterkroon by Jesus beskikbaar – buig net die knie voor Hom en wy jou
lewe aan Hom as Verlosser, Koning en Hoë Priester!
Boodskap deur Kobus van der Walt – Vaaldriehoek Gereformeerde Baptistegemeente (Drie Riviere) – Sondag 30 November 2014