Boodskap deur Kobus van der Walt – Vaaldriehoek Gereformeerde Baptistegemeente
(Drie Riviere) – Sondag 08 Desember 2013
1. INLEIDING:
Ons kom vanoggend by die tweede gedeelte van Daniël 7 – – ’n
gedeelte wat deel vorm van die visioen wat Daniël van God ontvang het en waarna
ons verlede week begin kyk het, nl. vv..1-8 waar dit gegaan het oor die vier
verskriklike diere wat die verskillende koninkryke verteenwoordig het, nl. die
Babiloniese Ryk (die leeu met arendsvlerke – v.4);
die Mede-Persiese Ryk (’n beer met ribbebene in sy bek – v.5);
die Griekse Ryk (’n luiperd met vier vlerke en –koppe – v.6)
en dan natuurlik laastens die Romeinse Ryk net voor en net na Jesus.
2. SKRIFLESING:
Dan.7:9-28 ~ Terwyl ek kyk, is daar trone reggesit, en
Hy wat ewig lewe, het op sy troon gaan sit. Sy klere was so wit soos sneeu, sy
hare soos skoon wol. Sy troon was van vuurvlamme met wiele van vuur. 10Vuur
het uit die troon gestroom en verder gevloei. Duisende der duisende het Hom
gedien, miljoene het daar voor Hom kom staan. Die hofsitting het begin, en die
boeke met die aanklagte is oopgemaak. 11“Terwyl ek kyk, is die een
dier oor die verwaande gepraat van die horinkie doodgemaak en is sy liggaam
vernietig deur dit in die vuur te gooi. 12Ook die ander diere se
heerskappy is van hulle weggeneem, maar hulle lewens is nog ’n tyd lank gespaar.
13“My nagtelike
visioen het voortgeduur: daar het in die wolke iemand aangekom, iemand soos ’n
menslike wese. Hy het na Hom toe gegaan wat ewig lewe en is voor Hom gebring. 14Aan
dié menslike wese is die heerskappy en eer en koningskap gegee sodat al die
volke, nasies en taalgroepe hom sou dien. Sy heerskappy is ’n ewige heerskappy,
dit sal nie tot niet gaan nie; sy koningskap sal nie ophou nie. 15“Ek,
Daniël, het beangs geraak hieroor; die visioen wat ek gesien het, het my laat
skrik. 16Ek het na een van dié wat daar gestaan het, gegaan en hom
gevra wat dit alles beteken. Hy het dit toe vir my soos volg uitgelê: 17Die
vier groot diere staan vir vier koninkryke wat op die aarde sal ontstaan. 18Maar
die heiliges van die Allerhoogste sal die koninklike heerskappy ontvang en dit
vir altyd besit. 19“Toe wou ek weet waarvoor die vierde dier staan,
wat anders was as al die ander, buitengewoon skrikwekkend, met ystertande en
bronskloue, wat al wat voorkom, verslind en vermorsel het en wat met sy pote
vertrap het wat oorgebly het. 20Ek wou ook weet wat die tien horings
op sy kop beteken, en waarvoor die ander een staan wat uitgekom het nadat daar
drie uitgeruk is, die horing wat groter geword het as die ander en wat oë gehad
het en ’n mond wat allerlei verwaande dinge kwytgeraak het. 21Terwyl
ek kyk, het daardie horing begin oorlog maak teen dié wat aan God behoort het,
die horing het hulle oorweldig. 22Toe het Hy wat ewig lewe, gekom en
uitspraak gelewer ten gunste van die heiliges van die Allerhoogste. Die tyd het
aangebreek dat die heiliges van God die koninklike heerskappy sou ontvang. 23“Dit
is vir my soos volg verklaar: Die vierde dier is ’n vierde koninkryk wat op die
aarde sal ontstaan en wat anders sal wees as al die ander koninkryke. Hy sal
die hele wêreld insluk, dit verwoes en vertrap. 24Wat die tien
horings betref: in daardie koninkryk sal tien konings een na die ander regeer,
en ná hulle sal daar een kom wat heeltemal anders sal wees as die voriges, en
hy sal drie konings onderwerp. 25Hy sal teen die Allerhoogste laster
en die heiliges van die Allerhoogste vervolg. Hy sal probeer om die
godsdienstige feeste en wette te verander, en die heiliges van die Allerhoogste
sal in sy mag oorgegee word vir die hele vasgestelde tyd. 26Dan sal
die hof sit en sal daardie koning se heerskappy van hom af weggevat en vir goed
vernietig en beëindig word. 27Die heerskappy en mag en grootheid van
al die koninkryke op aarde sal gegee word aan die heilige volk van die
Allerhoogste. Sy koninkryk is ’n ewige koninkryk, en al die regeerders sal Hom
dien en Hom gehoorsaam wees. 28“Hier eindig my vertelling. Ek,
Daniël, het baie geskrik toe ek hieroor dink, en dit het my baie ontstel. Maar
ek het alles vir myself gehou.”
3. “HY WAT EWIG LEWE”:
In teenstelling met die groot onstuimige see met die vier
verskriklike gediertes, vind daar nou skielik ’n wending in Daniël se visioen
plaas. In Dan.7:9 verwys die Engelse vertalings na “the Ancient of days” en die OAV van “die Oue van Dae” – die NAV verwys hier na “Hy wat ewig lewe”. Ek verkies eerder die NAV se vertaling van
hierdie woord (vir ’n
verandering!), omdat die OAV se vertaling vir my heeltemal te familiêr
klink en God Almagtig aftrek na ons vlak (dis maar net my persoonlike voorkeur en gevoel) –
dit is waarom mense sommer praat van die “Oubaas daarbo”, of as hy/sy oor God
praat, sal hulle sommer sê: Ek het vir
God gesê, JY moet sommer dit of dat..., of JY moet my nou help...” God is
net eenvoudig té heilig om Hom af te trek op ons persoonlike “pêllie-pêllie”
vlak en so met Hom en van Hom te praat!
In v.9 dan, verrys “Hy
wat ewig lewe” en hierdie is ’n duidelike omskrywing van God die Vader wat
op Sy hemelse troon sit en Hy is gereed om te oordeel.
Eerstens
het Hy op die middelste troon gesit (onthou v.9 dui vir
ons aan dat daar meer as een troon in Daniël se visioen was). Sy klere was so wit soos sneeu (v.9), ’n toonbeeld van ongekende en
volmaakte reinheid – om te dink, ’n vergelyking van hoe ons eendag in
verheerlikte toestand, ook daar gaan uitsien ~ Kom nou en laat ons die saak uitmaak, sê die Here: al was julle sondes soos skarlaken, dit sal wit word
soos sneeu; al was dit rooi soos purper, dit sal word soos wol (Jes.1:18).
Die
troon waarop God sit, het uit vuurvlamme bestaan, met wiele van vuur en vuur
het, amper soos ’n rivier, uit die troon gevloei (v.9-10). Terwyl Hy op Sy troon sit, het
miljoene voor Hom kom staan en is Hy deur duisende der duisende gedien – wat ’n
gesig! Hierdie vuurvlamme is teken van God se teenwoordigheid terwyl Hy oordeel
– die Engels druk dit vir my mooi uit – Fire
is the symbol of God’s presence in judgement and in mercy. Ons vind
voorbeelde hiervan in verskeie dele van die Woord, bv. Gen.3:24 ~ Die Here God het die mens uitgedryf, en om
die toegang tot die boom van die lewe te bewaak, het Hy oos van die tuin van
Eden gerubs gesit, en ook ’n vlammende swaard wat heen en weer beweeg. Moses se eerste ontmoeting met God
in Eks.3:2 ~ Toe verskyn die Engel
van die Here aan hom in ’n vlam binne-in ’n doringbos. Terwyl hy kyk, sien hy
dat die doringbos aanhou brand, maar nie uitbrand nie. Die bekende woorde van Johannes die
Doper in Matt.3:11 ~ Ek doop julle
wel met water omdat julle julle bekeer het, maar Hy wat ná my kom, is my
meerdere, en ek is nie eers werd om sy skoene uit te trek nie. Hy sal julle met
die Heilige Gees en met vuur doop.
Waarom sou daar wiele van vuur by
die troon wees? Dit spreek van beweging en van dinamika – ons kry dieselfde
gedagte in Ps.97:3 ~ ’n Vuur trek voor Hom uit en verteer sy vyande aan
alle kante.
Daniël
sien ook dat God se hare so skoon soos wol is – ook ’n simbool van reinheid en
dalk ook wysheid. Dit laat ’n mens egter ook dink aan die woorde in Ps.20:29 ~ Die trots van
jongmanne lê in hulle krag; (en dan
hierdie woorde) die versiering
van oumense is hulle grysheid.
Ons
sien dus hier ’n Regter wat oor die reinheid en wysheid beskik om te onderskei
tussen reg en verkeerd, tussen heilig en boos; om die regte te kies, maar
terselfdertyd ook oor die mag beskik om Sy oordele uit te spreek en uit te
voer!
Hierdie
visioen is iets besonders, veral as ons in gedagte hou hoe min daar oor God (behalwe
sy attribute/karaktereienskappe) se
voorkoms in die Woord aan ons gegee word. In Eksodus bv. het Moses in die
teenwoordigheid van God verskyn, maar hy het bykans niks gesien nie en eerder ’n
beskrywing van homself gehoor ~ Die
Here het in ’n wolk afgekom en daar by Moses kom staan en die Naam “die Here”
uitgeroep. 6Terwyl Hy by Moses verbygaan, roep die Here: “Ek, die
Here, is die barmhartige en genadige God, lankmoedig, vol liefde en trou. 7Ek
betoon my liefde aan geslagte en geslagte. Ek vergewe ongeregtigheid,
oortreding en sonde, maar Ek spreek niemand sonder meer vry nie. Ek reken
kinders en kleinkinders die sondes van vaders toe selfs tot in die derde en
vierde geslag” (Eks.34:5-7).
In
Jesaja weer, het die profeet God in die Tempel sien sit, maar weer word bitter
min van God se onbeskryflike grootsheid beskryf – Jes.6:1-2 ~ In die
jaar van koning Ussia se dood het ek die Here gesien. Hy het op ’n baie hoë
troon gesit, en die onderste van sy kleed het die tempel gevul. 2By
Hom was daar serafs om Hom te dien.
En dan gaan hy voort om die aandag op die serafs te vestig en o.a. hoe hulle sy
mond aangeraak het met ’n gloeiende kool.
Waarom
gee Daniël meer inligting oor God se voorkoms aan ons deur? Ons sal nie regtig
weet nie, maar moontlik juis om enersyds die kontras tussen redding uit genade
en verdoemenis aan die anderkant te beklemtoon – om aan ons wat gered is, die
heerlike en pragtige ewigheid te beklemtoon, maar andersyds ook die verskriklike
en intensiteit van die verlorenes te skilder. Beslis word dit ook gegee om o.a.
God se oorwinning oor die bose en Sy heerlikheid en heerskappy te beklemtoon –
om Hom as aanbiddenswaardige God aan ons voor te hou, want gelowiges wat
hierdie beeld van God voor oë hou, sal nooit alleen en geïsoleerd voel nie –
ongeag ons omstandighede – Hy is die Almagtige; Hy is die Verheerlikte en ons
kan met vertroue en afwagting te alle tye by Hom skuil, maar ook met verwagting
uitsien na die “Nuwe Lewe” in Sy teenwoordigheid ~ Maar ons is burgers van die hemel, van waar af ons ook die Here Jesus
Christus as Verlosser verwag. 21Deur die krag waarmee Hy alles aan
Homself onderwerp, sal Hy ons nederige liggame verander om soos sy verheerlikte
liggaam te wees (Fil.3:20-21).
Ek
glo dit word egter ook aan ons gegee om ons toewyding aan God te versterk ~ Aangesien
julle saam met Christus uit die dood opgewek is, moet julle strewe na die dinge
daarbo waar Christus is, waar Hy aan die regterhand van God sit. 2Rig
julle gedagtes op die dinge wat daarbo is, nie op die dinge wat op die aarde is
nie, 3want julle het gesterwe, en julle lewe is saam met Christus
verborge in God. 4Wanneer Christus, wat julle lewe is, by sy
wederkoms verskyn, sal julle ook saam met Hom verskyn en in sy heerlikheid deel (Kol.3:1-5).
4. DIE
HEMELSE HOFSITTING:
Daniël het in hierdie visioen van hom
heel eerste ’n kykie gekry in die werklikheid van die duiwelse mag waaroor die
mensdom beskik, maar God gee nou aan hom ’n blik op die teenoorgestelde werklikheid
van die Goddelike mag en heerskappy en oorwinning – een van rustigheid,
wysheid, lig en Sy algehele soewereiniteit.
God sit op Sy troon in die hoogste
hemele – hierdie is nie ’n vreemde gedagte aan die Bybel nie, ongeveer 200 jaar
voor Daniël se visioen het Miga die volgende in 1 Kon.22:19 gesê ~ En Miga praat verder: “Hoor die woord van
die Here! Ek het die Here op sy troon sien sit met die hele hemelse leërmag wat
weerskante van Hom staan. Met
die roeping van Jesaja as profeet sien ons ook in Jes.6 hoe dat God op Sy
hemelse troon sit terwyl die serafs o.a. uitroep ~ ...Heilig, heilig, is
die Here die Almagtige! Die hele aarde is vol van sy magtige teenwoordigheid (v.3) en God dan in v.8 vra ~ Wie
kan Ek stuur?
Wat Daniël egter nou sien, nadat God
aan hom die aardse magte o.l.v. die satan gewys het, is dat daar ’n hemelse
hofsitting begin en in hierdie hemelse “hofsaal”, is daar nie net die een troon
waarop God die Vader sit nie, maar daar is trone (meervoud) wat beset word deur die lede van die
hemelsehof. Om presies te wees – daar was vier-en-twintig ander trone – hoe
weet ons dit? Omdat hierdie gedeelte, in ooreenstemming met Openb.4:4 is ~ Reg rondom die troon was daar vier en
twintig ander trone, en op die trone het daar vier en twintig ouderlinge gesit.
Hulle het wit klere aangehad, en op hulle koppe was daar goue krone.
Tydens hierdie hofsitting sit daar
benewens God, vier-en-twintig ouderlinge wat deelneem aan hierdie hofsitting.
Die fokus in Daniël se visioen is egter op Hom wat op die sentrale troon sit – Hy wat ewig lewe.
In v.10 van ons Skriflesing sien ons hoe
dat die hofsitting begin, terwyl daar miljoene voor God kom staan. Daniël moes
geweldig bemoedig gewees het deur hierdie gesig van duisende wat by God staan –
hy wat Daniël is, wat sovele kere stoksielalleen gestaan het – daar is andere
en nie net twee of drie nie – duisende, wat ook die Here God aanbid en dien
saam met hom! Hy moes besef het dat die woorde van Paulus in Kolossense 3 nie ’n
leë aanmoediging is nie, maar dat dit waar is en dat sy “alleen staan” dae op
die ou einde die moeite werd gaan wees en daarom moet ons vanoggend saam met
Daniël bemoedig word, om die stryd te stry tot die einde toe – Paulus sê in Kol.3:1-4
~ Aangesien julle saam met Christus uit die dood opgewek is, moet
julle strewe na die dinge daarbo waar Christus is, waar Hy aan die regterhand
van God sit. 2Rig julle gedagtes op die dinge wat daarbo is, nie op
die dinge wat op die aarde is nie, 3want julle het gesterwe, en
julle lewe is saam met Christus verborge in God. 4Wanneer Christus,
wat julle lewe is, by sy wederkoms verskyn, sal julle ook saam met Hom verskyn
en in sy heerlikheid deel.
Daarmee saam, Paulus se bemoediging in 2 Kor.4:17 ~ Ons swaarkry in
hierdie lewe is maar gering en gaan verby, maar dit loop vir ons uit op ’n
heerlikheid wat alles verreweg oortref en wat ewig bly. En wanneer dit vir ons voel asof
ons, soos Daniël, alleen staan, moet ons ook vashou aan die belofte van die Here
aan Jesaja in Jes.26:5 ~ ...Vertrou altyd op
die Here, want die Here God is ’n veilige toevlug.
Wanneer
ons as gelowiges hierdie visioen van Daniël vir onsself toe-eien en besef wat
op ons wag, nl. dat ons saam met duisendee, hard gaan uitroep ~ Heilig, heilig,
heilig is die Here die Almagtige! Die hele aarde is vol van sy magtige
teenwoordigheid, en dat
ons saam met hulle die deure gaan laat rammel en die tempel vol rook gaan laat
word, sal ons nie meer eensaam en alleen voel nie – ongeag... en maak nie saak
wat nie!
Die hofgebeure begin met die oopmaak
van die boeke met die aanklagte en Daniël sien hoe dat die diere van
die eerste gedeelte van Dan.7 waarna ons verlede week gekyk het, verhoor en
veroordeel gaan word. Nie net het hierdie eertydse koninkryke van destyds al tot
’n val gekom as deel van God se oordeel oor hulle nie, maar almal wat deel
gehad het aan die ongeregtighede van daardie aardse Ryke, sal eendag finaal
veroordeel word tydens die finale groot Hofsitting van God. Johannes beskryf
hierdie laaste hofsitting vir ons in Openb.20:12-15 ~ Ek het die
dooies, groot en klein, voor die troon sien staan, en die boeke is oopgemaak.
Daar is ook ’n ander boek oopgemaak, dit is die boek van die lewe. Die dooies
is toe geoordeel volgens wat daar in die boeke geskrywe staan oor alles wat
hulle gedoen het. 13Die see het die dooies teruggegee wat daarin
was, en die dood en die doderyk het die dooies teruggegee wat in hulle was, en
oor elkeen is geoordeel volgens wat hy gedoen het. 14Toe is die dood
en die doderyk in die vuurpoel gegooi. Dit is die tweede dood, die vuurpoel. 15As
daar gevind is dat iemand se naam nie in die boek van die lewe geskrywe staan
nie, is hy in die vuurpoel gegooi.
Soos ons reeds gesien het, is ”Hy wat ewig lewe” (God die Vader) egter nie die enigste Een wat op die
trone sit nie en benewens Openbaring se vier-en-twintig ouderlinge, sien Daniël
nog Iemand – vv.13-15 ~ ...daar het in die wolke iemand aangekom, iemand soos
’n menslike wese. Hy het na Hom toe gegaan wat ewig lewe en is voor Hom
gebring. 14Aan dié menslike wese is die heerskappy en eer en
koningskap gegee sodat al die volke, nasies en taalgroepe hom sou dien. Sy
heerskappy is ’n ewige heerskappy, dit sal nie tot niet gaan nie; sy koningskap
sal nie ophou nie.
Hierdie beeld moes waarskynlik verwarrend vir Daniël gewees het, want die Een
wat hy hier sien beskik oor beide menslike, sowel as Goddelike eienskappe –
iets wat hy nog nooit van gehoor óf gesien het nie. Tog aan die anderkant was
dit dalk ook nie so vreemd vir Daniël nie, want hierdie antropomorfiese of
menslike beskrywing van God is nie heeltemal vreemd aan die Ou Testament nie,
want self hier in Daniël se visioen is daar menslike elemente rondom God (Hy
sit bv.; Hy het klere en hare)
en op ander plekke sien ons ook sulke menslike elemente wat aan God gekoppel
word – bv. Eseg.2:8-9 ~ En jy, mens, luister na wat Ek vir jou sê. Moenie
weerbarstig wees soos hierdie weerbarstige volk nie, maak oop jou mond en eet
wat Ek jou gee.” 9Toe sien ek daar is ’n hand na my toe uitgesteek,
en in die hand was ’n boekrol... en net ’n bietjie vroeër in dieselfde
hoofstuk (v.1) word
daar verwys na God se stem. Tog, is dit belangrik om daarop te let dat hier in
Daniël (v.13) nou
gepraat word van ...die Seun van ’n mens, (OAV) – Die NAV
vertaal dit hopeloos om die minste daarvan te sê ~ ...iemand soos ’n
menslike wese. Die meeste Engelse
vertalings, vertaal dit met, ... “One like a Son of Man”.
Hierdie beskrywing van hierdie tweede
Persoon in Daniël se profesie, laat ’n mens besef dat hier iets meer is omtrent
hierdie Persoon, want Hy word beskryf as Iemand soos die Seun van die Mens,
wat suggereer dat daar iets t.o.v. Sy menslike voorkoms is, wat meer is as
bloot net ’n mens wat God se verskyning, aan ’n mens beskryf.
Verder lees ons in v.13 dat hierdie
“Iemand soos die Seun van die Mens”, in die wolke aan gekom het en dit is ’n
baie duidelike Ou Testamentiese simbool van Goddelike krag en teenwoordigheid.
So lees ons bv. in Ps.68:4 dat God op die wolke ry en in Jes.19:1 lewer God
uitspraak teen Egipte en dan lees v.1 verder as volg ~ Die Here ry op
’n vinnige wolk, Hy gaan na Egipte toe.
En die baie bekende gedeelte in Eks.24 lees ons ~ Terwyl Moses die berg uitklim, het ’n
wolk dit omhul. 16Die magtige teenwoordigheid van die Here het op
Sinaiberg gebly, en ses dae het die wolk die berg omhul. Op die sewende dag het
die Here uit die wolk uit na Moses geroep (Eks.24:15-16).
Terwyl hierdie Persoon in die wolke
aangekom het, gebeur daar nog iets meer merkwaardig – v.14 ~ En aan Hom is gegee heerskappy en eer en
koningskap; en al die volke en nasies en tale het Hom vereer; sy heerskappy is
’n ewige heerskappy wat nie sal vergaan nie, en sy koninkryk een wat nie
vernietig sal word nie (OAV). Hierdie heerskappy en eer en
Koningskap en koninkryk is nie maar net dieselfde as wat menslike konings
ontvang nie – bv. soos in Dan.5:18 van Nebukadneser beskryf nie – nee, hierdie
mag en eer en Koningskap behels veel meer as dit, want hierdie “Iemand soos die
Seun van die Mens”, sal deur ~ ...al die volke, nasies en taalgroepe (ge)dien (word) en die OAV sê dat hulle Hom almal sal
vereer. Hierdie “Iemand” kan dus nie bloot net ’n engel wees nie, want hierdie
“Iemand soos die Seun van die Mens” ontvang ewige en onvernietigbare heerskappy
– soewereiniteit dus, wat net aan God behoort en daarom is die beskrywing van
hierdie tweede Persoon, die “Seun van die Mens”, so ’n raak beskrywing, want
nie net alleen sou Hy mens geword het nie, maar Hy is terselfdertyd ook die
Ewige, God Almagtig, daarom kon Hy toe Hy op aarde was, terselfdertyd o.a. saam
met ’n prostituut eet, maar ook sondeloos bly soos God, omdat Hy self God is!
Natuurlik is dit vir ons veel makliker
om hierdie benaming van Christus Jesus die Verlosser hier in Daniël te
verstaan, want Jesus het alreeds in vlees na die aarde gekom, maar dit sou eers
’n paar eeue na Daniël gebeur en geen wonder daarom dat Daniël in v.15, beangs
geraak het oor dít wat hy gesien het nie – die OAV stel dit vir my mooi ~ Die gees van my, Daniël, is in sy omhulsel (in
sy totaliteit dus) verontrus, en die
gesigte van my hoof het my verskrik.
Daniël ontvang nou van v.16 af ’n
beskrywing van die gediertes wat hy gesien het en wat met hulle gaan gebeur en
dan kom hierdie wonderlike woorde in v.22 ~ Toe het Hy wat ewig lewe, gekom en
uitspraak gelewer ten gunste van die heiliges van die Allerhoogste. Die tyd het
aangebreek dat die heiliges van God die koninklike heerskappy sou ontvang. Die tydelik mag en heerskappy van
hierdie wêreldheersers sou van hulle gestroop word (v.26) en eendag sal hulle ook in die
parskuip van Openb.14:14-20 gegooi word en dan veral v.20 ~ Die parskuip,
buitekant die stad, is getrap. Uit die parskuip het daar bloed uitgekom wat tot
aan die tooms van die perde geraak en sestien honderd kilometer ver gestrek het – hulle gaan
geoordeel word vir hulle bose brutaliteit en Godloosheid.
Hoor egter wat staan in v.27 ~ Die heerskappy
en mag en grootheid van al die koninkryke op aarde sal gegee word aan die
heilige volk van die Allerhoogste. Sy koninkryk is ’n ewige koninkryk, en al
die regeerders sal Hom dien en Hom gehoorsaam wees.
5. DIE
BETEKENIS VAN HIERDIE VISIOEN:
Watter
boodskap hou hierdie visioen van Daniël vir ons vandag in? Soos verlede week
reeds gesê, leef ons steeds in die era van “wilde gediertes” soos o.a. die
eerste eeuse gelowiges – nou net in ’n ander gedaante. Daar is steeds “gediertes”
wat getroue gelowiges o.a. in Sudan; China; Saudi Arabië en in Noord-Korea,
vervolg en doodmaak. Ons weet nie hoe ver ons “bees” in die verskiet lê nie (indien
enige ooit), maar tog
ervaar elkeen van ons ook ons eie unieke swaarkry en vervolging en gaan ons
almal gebuk onder siektes en hierdie wêreld se sondegevalle gebrokenheid, wat
ook maar ’n “dier” is, net in ’n ander gedaante as die “Daniël-gediertes”.
Ons
moet egter vashou daaraan dat ons nie vir altyd in hierdie wêreld sal woon nie
en dat Christus se Koninkryk ’n ewige Koninkryk is en almal (ons
inkluis) sál eendag, die
knie voor Hom, die Seun van die mens, buig. Op daardie dag sal alles wat
onaangenaam en lelik en skrikwekkend is; alles wat verkeerd en gebroke is, vir
ewig verplaas word met die teenwoordigheid en heerlikheid van God Almagtig en
die satan en sy meelopers sal op daardie dag gevonnis word in die Raadsale van
die hemel en vir ewig verdoem word en in die ewige poel van vuur gewerp word (Openb.20:10).
Op
daardie dag van oordeel, sal en is ons enigste hoop, Hy wat op Golgota gesterf
het en die dood en ewige oordeel vir ons oorwin het – Hy die ewige Koning en
Heerser, Jesus Christus.