1. INLEIDING:
Ons het verlede week gesien dat die uitdrukking “laaste dae”,
dui op die tydperk vanaf Jesus se eerste koms, tot en met Sy tweede koms en die
Skrifgedeelte waarna ons vanoggend kyk handel hoofsaaklik oor hierdie tydperk , ...of doen dit?
2. SKRIFLESING:
Dan.12:1-13 ~ In daardie tyd sal Migael, die
groot engel wat oor die lede van jou volk waghou, op die toneel verskyn. Dit
sal ’n swaar tyd wees, so swaar soos dit nog nooit was vandat daar nasies is
nie. In daardie tyd sal almal uit jou volk wat in die boek opgeskryf is, gered
word. 2Baie van dié wat ontslaap het, sal uit die graf opstaan,
party tot die ewige lewe en party tot ewige skande en veragting. 3Die
verstandige leiers sal skitter met die glans van die hemel self, en dié wat
baie mense op die regte pad gelei het, sal vir altyd skitter soos die sterre. 4“En jy, Daniël, hou die woorde
geheim en verseël die boek tot die eindtyd toe. Baie mense sal oor die
gebeurtenisse navraag doen om begrip daarvan te probeer kry.” 5Ek, Daniël, het toe twee ander
persone by die Tigrisrivier sien staan, een aan die duskant en een aan die
anderkant. 6Een van hulle het aan ’n man wat linneklere aangehad het
en bokant die water gestaan het, gevra: “Hoe lank sal hierdie onbegryplike
gebeurtenisse nog aanhou?” 7Toe hoor ek
die man praat wat die linneklere aangehad het en bokant die water gestaan het.
Hy het sy regter- sowel as sy linkerhand na die hemel toe opgesteek en ’n eed
afgelê by Hom wat ewig lewe, en het geantwoord: “Die hele vasgestelde tyd.
Wanneer die gewyde volk se mag heeltemal vernietig is, sal al hierdie dinge
ophou.” 8Ek het dit
gehoor maar dit nie verstaan nie. Daarom het ek gevra: “Meneer, waarop gaan dit
alles uitloop?” 9Toe sê hy:
“Jy moet nou gaan, Daniël, want die woorde is verseël en word geheim gehou tot
die eindtyd toe. 10Baie mense sal gesuiwer, gereinig en gelouter
word, maar die goddeloses sal goddeloos bly. Nie een van die goddeloses sal
verstaan nie, maar die verstandige leiers sal verstaan. 11Van die
tyd dat die daaglikse offer afgeskaf is en die ding opgerig is wat ’n gruwel is
vir God en wat verwoesting aanrig, sal daar twaalf honderd en negentig dae
verloop. 12Dit sal goed gaan met wie geduldig bly tot dertien
honderd vyf en dertig dae verby is. 13Maar hou jy aan tot die einde
toe. Jy sal te ruste gelê word maar weer opstaan en jou bestemde deel ontvang
in die eindtyd.”
3. GOD SE OORBLYFSEL (vv.1-3):
Die eerste twee verse van Dan.12, is twee baie interessante
verse en twee verse waaroor daar ook ig baie meningsverskil bestaan. N.a.v. ons
destydse studie oor Openbaring gaan ek nie vandag weer alles herhaal ter
motivering van wat ek nou gaan sê nie, maar dit is baie duidelik dat hier in
vv.1-2, ’n baie duidelike verwysing is na die groot verdrukking wat in 70 n.C.
in en rondom Jerusalem plaasgevind het en ’n baie duidelike verwysing na
hierdie tydperk, is die laaste gedeelte van v.1, wat lees ~ ...In daardie
tyd sal almal uit jou volk wat in die boek opgeskryf is, gered word en ons weet dat hier verwys word na die eerste gelowiges wat uit
Jerusalem gelei was na Pella, waar hulle veilig bewaar is en die slagting van
die Romeinse leer op die inwoners van Jerusalem, vrygespring het.
Ons het egter op die oog af, hier met ’n probleem te doen
wanneer ons v.2 lees ~ Baie van dié wat ontslaap het, sal uit
die graf opstaan, party tot die ewige lewe en party tot ewige skande en
veragting. Daar is geen getuienis dat afgestorwenes
tydens die slagting in Jerusalem, uit die dood opgestaan het nie en dan klop
dit nie met die standpunt wat ek gemaak het toe ek gesê het dat hierdie gebeure
wat Daniël in sy visioen sien, gedurende 70 n.C. afgespeel het nie.
Hoe moet ons dan nou hierdie oënskynlike teenstrydigheid
verstaan, of gaan dit tog op die ou einde hier oor die kort tydjie voor
Christus se tweede koms, en wat nog in die toekoms lê, of wil Daniël vir ons
leer dat die opstanding van die reeds afgestorwenes gedurende 79 n.C. plaasgevind
het? Dit kan tog nie!
Daniël, soos wat ek verlede week reeds genoem het, beeld vir
ons in hierdie gedeelte, Israel uit as ’n “begraafplaas”, of “doodsakker van
God se gramskap” – van Sy wraak. Israel is as een gesamentlike liggaam in die stof
van die aarde (OAV). Hierdie woord
“stof” is dieselfde woord wat in Gen.3:14 gebruik word, toe God die slang
veroordeel het en vir hom gesê het ~ Omdat jy dit gedoen het,
is jy vervloek onder al die vee en al die diere van die veld. Op jou buik moet
jy seil, en stof moet jy eet al die
dae van jou lewe. Ook in God se veroordeling van die
mens (Adam), hoor ons dieselfde woord “stof” ~ In die
sweet van jou aangesig sal jy brood eet totdat jy terugkeer na die aarde, want
daaruit is jy geneem. Want stof is jy, en tot stof sal jy terugkeer (Gen.3:19).
Die gebruik van hierdie beeld deur Daniël van die dood, grafte
en die dooies, is dieselfde beeld wat Esegiël gebruik in sy profesie in
Eseg.37:1-2 van dooie beendere ~ Die mag van die Here het my in besit geneem en my
deur die Gees van die Here uitgebring en neergesit binne-in ’n laagte. Die
laagte was vol bene. 2Die Here het my om die bene laat loop, en ek
het gesien daar is baie bene in die laagte en hulle is baie droog. Hierdie dooie beendere weet ons, was
verteenwoordigend van Israel se geestelike toestand – hulle was geestelik dood
tydens die Babiloniese verstrooiing.
In Daniël se visioen in Dan.12, sien ons dat baie wat
“ontslaap” het, sou opstaan en hulle sou die volle krag en mag van God se
gramskap ervaar, terwyl andere weer gespaar sou word van hierdie veroordeling
van God en Sy genade ervaar, deur die ewige lewe te ontvang. Hierdie is dinge
wat op daardie oomblik sou gebeur. Die feit dat Daniël sê dat mense die ewige
lewe sou ontvang, impliseer nie dat hulle op daardie oomblik weggeneem sou word
en die ewige lewe op daardie oomblik beërwe nie – net soos wat ons die ewige
lewe reeds ontvang het, maar nog nie daar is nie, net so het die gelowiges na
wie hier verwys word, die ewige lewe ontvang, maar nog nie letterlik in
ontvangs geneem nie.
Simeon, in Luk.2:34 het ook oor hierdie gebeure geprofeteer,
toe hy gesê het ~ Simeon het hulle geseën en vir
Maria, sy moeder, gesê: “Kyk, hierdie Kindjie is bestem tot ’n val en ’n
opstanding van baie in Israel en tot ’n teken wat weerspreek sal word.
Jesus het self ook na die gelowige Jode verwys in Matt.4:16 ~ Die volk
wat in duisternis woon, het ’n
groot lig gesien; hulle wat
in die skemerland van die
dood lewe, vir hulle
het die lig opgegaan. Ons weet uit die geskiedenis,
asook Matt.24:22 dat die gelowige Jode die slagting in Jerusalem vrygespring
het ~ En as dit nie was dat God daardie
tyd ingekort het nie, sou geen mens dit oorleef nie; maar ter wille van die
uitverkorenes sal God daardie tyd inkort. Die res van
die Joodse gemeenskap sou egter nie so gelukkig wees nie ~ Waar
die aas ook al lê, daar sal die aasvoëls bymekaarkom (Matt.24:28). Wat meer is, die stad Jerusalem sou ook verwoes word ~ En
heel laaste van almal het die vrou ook gesterwe (Matt.22:7) – onthou, ons het hier met beeldspraak te doen en ons het al vantevore
gesien dat daar na Jerusalem verwys word as die “slegte vrou”. Baie het
gedurende daardie tyd gesterf en ’n handjievol gelowiges is gered ~ Baie
is immers geroep, maar min is uitverkies (Matt.22:14).
In die boek van Openbaring is die parallelle temas van
Goddelike seën en Goddelike oordeel – van lewe en dood, ’n deurlopende tema, al
word dit aan die hand van verskillende beelde gedoen. Ons lees ook in
Openb.7:1-9 van die engele wat die gelowiges beskerm het ~ Moenie
die land en die see en die bome tref nie. Ons moet eers die dienaars van ons
God op hulle voorkoppe merk met die seël (v.3). Ons sien ook in Openb.14:1-5 dat die gelowiges veilig was ~ Toe het ek die Lam op
Sionsberg sien staan en by Hom honderd vier en veertig duisend mense met sy
Naam en sy Vader se Naam op hulle voorkoppe geskrywe (v.1) en in vv.17-20 lees ons van andere wat nie veilig was en gespaar is
nie – ek lees net vv.19-20 ~ Die engel het toe sy
sekel op die aarde ingesteek. Hy het die wingerd op die aarde afgeoes en die
oes in die groot parskuip van God se toorn gegooi. 20Die parskuip, buitekant
die stad, is getrap. Uit die parskuip het daar bloed uitgekom wat tot aan die
tooms van die perde geraak en sestien honderd kilometer ver gestrek het.
Daniël pas hier, die toekomstige en letterlike opstanding
simbolies toe op die gebeure gedurende die eerste eeu in Jerusalem, want hy
skets vir ons hier ’n prentjie van ’n simboliese opstanding van die gelowige Jode
deurdat hulle gered gaan word uit Jerusalem en die ongelowige Jode wat deur die
Romeine verwoes enuitgedelg gaan word – hierdie herinner weer, sterk aan
Esegiël se droë bene, behalwe dat Esegiël besorgd was oor Israel as geheel,
terwyl Daniël se profesie aandui dat daar hoop is vir die gelowige oorblyfsel van
Israel.
4. DANIËL SE MOND GESNOER (v.4):
In v.4 ontvang Daniël ’n opdrag om hierdie visioen geheim te
hou en dat die boek verseël moet bly tot en met die eindtye. Dit beteken dat
die toepassing en uitvoering van die inhoud van hierdie profesie uitgestel word
tot na die koms van die Messias (die eindtye dus). In die
Openbaring aan Johannes kry ons presies die teenoorgestelde opdrag, wat tot
gevolg het dat die hele boodskap van Openbaring ontsluit word en binnekort in
vervulling sou gaan ~ Verder sê hy vir my:
“Moenie die woorde van hierdie profetiese boek geheim hou nie, want die eindtyd
is naby (Openb.22:10). Ons moet dit natuurlik
saam lees met Openb.1:1 ~ Wat
hier volg, is deur Jesus Christus geopenbaar. God het die openbaring oor wat
binnekort moet gebeur, vir Hom gegee om aan sy dienaars bekend te maak... en wat daarop volg.
5. DIE OORBLYFSEL BEWAAR (v.5-7):
In vv.5-7 van ons Skriflesing, sien Daniël ’n visioen wat die
basis vorm vir Johannes se visioen in Openb.10:5. ~ Die engel
wat ek op die see en die land sien staan het, het toe sy regterhand na die
hemel toe opgelig 6en ’n eed afgelê by Hom wat tot in alle ewigheid lewe, wat
die hemel en wat daarin is, die land en wat daarop is, die see en wat daarin
is, geskep het. Hy het met ’n eed bevestig: “Daar is geen tyd meer oor nie. Op
die dag wanneer die sewende engel op sy trompet gaan blaas, sal God se verborge
bedoeling met alles bereik word, soos Hy die blye tyding aan sy dienaars, die
profete, bekend gemaak het. Dan sien ons verder in
Openb.11:2 dat die Here Sy oorblyfsel, die gelowige Jode sal beskerm en Hy sal
dit vir 42 maande doen – Hy sal hulle veilig bewaar, soos belowe in Openb.12:14
~ Maar aan die vrou is twee groot arendsvlerke gegee,
sodat sy na die woestyn, na haar plek toe, kon vlieg. Daar word sy die hele
vasgestelde tyd, weg van die slang af, versorg. Hierdie
tydperk van 42 maande word dan ook in wêreldse geskiedskrywes bevestig as die
tyd wat die verwoesting van die Jode en Jerusalem deur die Romeinse soldate
geduur het!
6. DIE MET INSIG (v.8-10):
In v.8 sê Daniël dat hy nie verstaan nie – hy verstaan nie
wanneer of hoe hierdie profesie vervul sal word nie, maar volgens Openb.10:6-7
sê die Engel ondubbelsinnig vir Johannes, wanneer en hoe hierdie profesie
vervul sal word.
Die opstanding waarvan Daniël in v.2 melding maak, het dus
niks te doen met die uiteindelike opstanding wanneer Christus weer kom nie,
maar hy gebruik beeldspraak ten einde te wys na die verwoesting van Jerusalem
en die Tempel in 70 n.C. en die finale beëindiging van die Ou Verbond – die
oomblik wanneer die ware Israel vanuit die ou Israel se graf sal opstaan – die
oomblik waar die Ou Verbond finaal begrawe is en die Nuwe Verbond verrys het –
die oomblik wanneer die Joodse gelowiges (die eerste gelowiges) uit
hul geestelike dood sal verrys en opstaan in ’n nuwe lewe.
Jy mag dalk vra hoe ek so seker
daarvan is dat hierdie gedeelte verwys na die verwoesting van Jerusalem en die
Tempel in 70 n.C.? Jesus se dissipels het hierdie selfde vraag in Matt.24:2-3 vir
Hom gevra. Jesus antwoord hulle in Luk.21:20-24 ~ Wanneer julle sien dat Jerusalem
deur leërs omsingel word, moet julle weet dat sy verwoesting naby is. 21Dan
moet dié wat in Judea is, die berge invlug, en dié wat in die stad is, daaruit padgee,
en dié wat op die plase is, nie na die stad toe gaan nie, 22want in
daardie dae voltrek God sy straf. Alles wat geskrywe staan, word dan
bewaarheid. 23“Dit sal
bitter swaar gaan met die vrouens wat in daardie tyd swanger is en met dié wat
nog klein kindertjies het, want daar sal groot nood in die land heers, en God
sal hierdie volk straf. 24“Sommige
sal deur die swaard val en ander as krygsgevangenes na al die nasies toe
weggevoer word. Jerusalem sal deur die heidennasies vertrap word totdat ook hulle
tyd verby is.” Jesus gaan egter
in Matt.24:34 verder en Hy sê vir Sy dissipels presies wanneer dit alles gaan
gebeur ~ Dit verseker Ek julle: Nog in die leeftyd van hierdie geslag
sal dit alles gebeur.
In v.8 vra Daniël vir die Engel waarop al hierdie dinge wat hy
pas gesien het uiteindelik gaan uitloop. Die Engel is weer oppad terug van waar
Hy gekom het en tog aarsel Hy ’n oomnlik en sê vir Daniël in v.10 dat... ~ Baie
mense gesuiwer, gereinig en gelouter (sal) word, maar die goddeloses sal
goddeloos bly. Nie een van die goddeloses sal verstaan nie, maar die
verstandige leiers sal verstaan.
Hierdie antwoord van die Engel mag op die oog af nie veel sê
nie, maar tog sê dit baie, veral as ons dieselfde woorde in gedagte hou wat in
Dan.11:21-35 t.o.v. Antiochus gesê is. Daardie gedeelte eindig met hierdie
woorde ~ En van die verstandiges sal
sommige struikel, om onder hulle loutering en reiniging en suiwering aan te
bring tot die tyd van die einde—want dit sal nog duur tot op die vasgestelde
tyd (v.35). Die Engel wil dus vir
Daniël sê, dat wanneer al hierdie dinge gebeur het – m.a.w. nadat die Nuwe
Verbond ’n aanvang geneem het gedurende die eerste eeu na Christus én daarna,
sal die verstandiges die Woord verstaan en tot geloof kom, maar die
onverstandiges sal net voortgaan om boos te wees en boos op te tree. Waarom die
vertalers van die NAV in v.10, die woordjie “leiers” bygevoeg het, weet g’n
mens nie, want die korrekte vertaling is bloot net “die verstandiges”, of “die
met insig”.
So, presies wat antwoord die Engel hier vir Daniël as hy in
v.8 vra, waarop al hierdie gaan uitloop? Die Engel sê vir hom dat hy nie nou
hoef te verstaan nie, maar diegene met insig (die gelowiges) sal in die toekoms verstaan wanneer hierdie dinge gebeur.
7. 3½ is nie 7 nie (vv.11-12):
Verse 12 en 13 kom amper as ’n verassing, want hier is iets
van ’n kort en bondige en nuwe, maar tog ook laaste openbaring wat aan Daniël
gegee word.
Oor hierdie twee verse se interpretasie bestaan daar baie menings
en ek wil graag enkele opmerkings oor een of twee hiervan maak:
·
Die meeste Dispensationaliste
reken dat die 1290 dae wat hier vermeld word, letterlike dae is en voeg dit dan
by Daniël se 70ste week (Dan.9:23-27), maar sonder om
in detail hierop in te gaan, sien ons dat die Dispensasionaliste se berekeninge
op die ou einde sit met ’n ekstra maand wat nie inpas by gebeure nie en dan
spekuleer hulle oor wat gedurende hierdie tyd kon gebeur het, maar hulle doen
dit sonder enige substansie en hulle standpunt kan dus nie aanvaar word nie.
·
Tweedens is daar kommentators wat
ook sê dat hierdie 1290 dae letterlike dae is, maar dat dit strek vanaf die dae
waarop die openbare offerandes (hoofstuk 11) deur Antiochus
verbied is in 168 v.C., tot en met die reiniging van die Tempel deur Judas in
165 v.C. Hierdie standpunt kan ook nie aanvaar word nie, omdat daar weereens
een maand teveel is en waarvoor daar nie ’n verklaring bestaan nie.
·
Die standpunt wat die mees
aanvaarbare is, is dié waar hierdie getalle beskou word as simboliese getalle –
soos bv. met die meeste getalle in Openbaring.
Wanneer Daniël praat van 1290 dae, dui dit op ’n volledige
tydperk van fel vervolging. Die vraag is net waarom word die woord “dae” en nie
“tye” of “tydperke” gebruik soos gewoonlik die geval wanneer simbolies getalle
gebruik word nie? Die gesaghebbende kommentator Edward Young (wat in 1968 oorlede
is), se antwoord hierop, is dat die gebruik van “dae”,
eerder as “tye”, die idee deurgee dat hierdie tydperk van verdrukking, nie
onbepaald sal aangaan nie, maar dat daar ’n bepaalde einddatum bepaal is –
hierdie tydperk is dus reeds deur God uitgemeet.
Volgens v.12 word hierdie tydperk dan met 45 dae verleng, wat
die totale aantal dae dan bring op 1335 dae. Wanneer hierdie tydperk dan
verloop het, sal volmaakte seën aanbreek. Hierdie tyd van vervolging en
verdrukking word dus nie net beperk tot die regeringstydperk van Antiochus nie,
maar vir die hele tydperk van teenkanting teen God se Koninkryk.
Waarom dan twee getalle? Die eerste een (1290) dui
op die volle tydperk van verdrukking, maar net op die mees felle tydperke, nl.
die tyd onder Antiochus en sy antitipes – m.a.w. daar sal tye wees dat daar
leiers sal wees wat die Koninkryk van God minder ernstig sal teenstaan as
andere en ander tye waar dit weer erger sal gaan.
Young gaan voort en wys daarop dat 1290 dae ’n bietjie minder
is as die helfte van 7 jaar en 7 weet ons, is die getal wat voltalligheid
aandui (’n
volheidsgetal). Wat ons derhalwe hieruit moet leer, is dat
die fel verdrukking korter sal wees as die volledige tydperk. Selfs die getal
1335 dae is nie so lank as die 7 jaar nie en daarom sal die totale tyd van
swaarkry, korter wees as die volledige tyd van seën.
Jesus sê vir ons in Matt.24:13 ~ Maar wie
volhard tot die einde toe, hy sal gered word. Hierdie
belofte van Jesus is in ooreenstemming met die woorde in Dan.12:12 ~ Dit sal
goed gaan met wie geduldig bly tot dertien honderd vyf en dertig dae verby is. Hierdie belofte van Jesus in beide Daniël en Matteus is waarskynlik
die beste opsomming van die hele Daniël en daarmee saam Matt.24:46 ~ Gelukkig
is daardie dienskneg vir wie sy heer, as hy kom, op hierdie manier besig sal
vind – ’n Goddelike en ewige seën wag op diegene wat getrou
bly gedurende en ten spyte van die vervolging en beproewing en verdrukking wat
hulle in hierdie lewe mag verduur!
8. VOLHARD (v.13):
In die laaste vers van Daniël
sê die Engel vir Daniël ~ Maar
hou jy aan tot die einde toe. Jy sal te ruste gelê word maar weer opstaan en
jou bestemde deel ontvang in die eindtyd.” Hierdie is bemoedigende woorde wat
vir Daniël gegee word, want die Here sê vir hom dat hy wat Daniël is, moet
volhard tot die einde toe – tot sy dood toe en dan sal hy opstaan in heerlikheid
en in geregtigheid. Hierdie is wonderlike woorde wat Daniël uit die mond van
die Here self hoor, want die Engel sê vir hom hierdeur, “Daniël jy is gered en daarom moet jy nie bang wees om te sterf nie,
want jy gaan opstaan uit die dood en die ewige lewe beërwe – hou net vas aan
die Waarheid en volhard tot die einde toe!” Toe die Engel hierdie woorde
vir Daniël gesê het, moes hy beslis terug gedink het aan die woorde van die
profeet Jesaja in Jes.57:2 ~ Dié wat die reguit pad loop, kom waar daar vrede is, hulle
rus in die graf.
9. AFSLUITING:
Die boodskap van Daniël suggereer nêrens dat ons dit maklik
gaan hê in hierdie lewe nie, trouens dit voorspel juis dat dit moeilik in
hierdie lewe sal gaan. Daniël het voortdurend vrae gevra oor die lewe – vrae
soos, “Hoe lank nog Here?” “Waar is U Here?” “Waarom, waarom...”? Dit is baie
duidelik en uit ervaring weet ons dit ook, dat hierdie wêreld waarin ons leef,
’n gebroke wêreld is en dat dit nodig is dat hierdie wêreld herstel moet word –
dat die gebrokenheid en die seer en die onvolmaaktheid herstel en herskep moet
word. Dit is dan presies ook hierdie vrae en hierdie feit van gebrokenheid wat
Daniël 12 aanspreek en beantwoord.
Daniël het o.a. vasgehou aan die belofte in Jes.65:17-19
~ Ek gaan ’n nuwe hemel en ’n nuwe aarde skep; aan dié wat daar nou is, sal daar nie meer gedink word nie, hulle sal nie onthou word nie. 18Wees bly, en jubel sonder ophou oor wat Ek gaan skep: Ek gaan ’n Jerusalem skep wat vol blydskap is, sy
inwoners sal vreugde hê. 19Ek sal
jubel oor Jerusalem, Ek sal
bly wees oor my volk. Daar sal
in Jerusalem nie meer
iemand gehoor word wat huil
of om hulp roep nie.
Jeremia het dieselfde verwagting
verkondig in Jer.31:33 ~ Dit is die verbond wat Ek in die toekoms met Israel sal sluit, sê die
Here: Ek sal my woord op hulle harte skryf en dit in hulle gedagte vaslê. Ek
sal hulle God wees en hulle sal my volk wees. Luister ook na Eseg.36:26-27 ~
Ek sal julle ’n nuwe
hart en ’n nuwe gees gee, Ek sal die kliphart uit julle liggaam uithaal en
julle ’n hart van vleis gee. 27Ek sal my Gees in julle gee en Ek sal
maak dat julle volgens my voorskrifte leef en my bepalings gehoorsaam en nakom.
As ons na hierdie boodskappe van
belofte luister en ook na die boodskap van Daniël en dan veral in hoofstuk 12,
dan kan ons juig, want ons weet dat God in beheer is en ons kan juig in die
wete, dat hierdie onvolmaaktheid nie vir altyd sal aanhou nie, want “3½ is nie
7” nie! Daar gaan dus ’n einde kom aan hierdie swaarkry en verdrukking en as
dit nie in hierdie lewe is nie, dan wanneer Jesus weer gaan kom. Die hele
boodskap van Openbaring gaan dan ook daaroor dat Christus
die Here uiteindelik al Sy vyande, insluitende die Satan, sal verslaan en
verdelg. God se volk, wat aan Hom getrou bly, sal die nuwe hemel en die nuwe
aarde beërf en hulle sal aansit by die bruilofsmaal van die Lam en ewig in die
nuwe Jerusalem woon.
Die vraag wat ons vir onsself moet vra en sekerlik gereeld
vra, is “Hoe moet ons in hierdie gebroke
wêreld leef?”
Ek sou die volgende aan die hand doen:
·
Ons moet eerstens erken en besef
dat ons in ’n gebroke wêreld leef.
·
As gebroke mense, moet ons erken
dat ons in ’n oorgangstyd leef – ’n tydelike lewe wat sal oorgaan na ’n
volgende ewige lewe en daarom word ons net soos in die geval van Daniël,
opgeroep om te volhard en goed te doen tot die einde toe en daarvoor het ons
gebed nodig – Paulus sê o.a. in 1 Thes.3:13 ~ Wat julle
betref, broers: Moenie moeg word om goed te doen nie.
·
Ons moet troos en bemoediging put
uit die feit dat God soewerein en almagtig is en dat Hy die “Skrywer” van die
geskiedenis is – die geskiedenis van die wêreld, maar ook ons
eie geskiedenis en daarom
kan ons die vaste versekering hê dat ons arbeid en ons stryd en ons beproewing
in hierdie lewe nie verniet en onnodig is nie ~ Daarom,
liewe broers, wees standvastig, onwankelbaar, altyd oorvloedig in die werk van
die Here, omdat julle weet dat julle inspanning in diens van die Here nie
tevergeefs is nie (1 Kor.15:58).
·
Ons moet ons verheug in die
opstanding van Christus, want daardeur is ons as gelowiges se vergifnis en
uiteindelike verheerliking verseker – daarsonder het ons geen sekuriteit nie.
Ons moet ons voortdurend verheug in die feit dat
ons reeds ’n ewige lewe beërwe het – ons moet ’n ewigheidperspektief ontwikkel
en voortdurend vertroetel ~ Terwyl ons dan so ’n groot skare geloofsgetuies
rondom ons het, laat ons elke las van ons afgooi, ook die sonde wat ons so
maklik verstrik, en laat ons die wedloop wat vir ons voorlê, met volharding
hardloop, 2die oog gevestig op Jesus, die Begin en Voleinder van die
geloof. Ter wille van die vreugde wat vir Hom in die vooruitsig was, het Hy die
kruis verduur sonder om vir die skande daarvan terug te deins, en Hy sit nou
aan die regterkant van die troon van God (Hebr.12:2).Boodskap deur Kobus van der Walt – Vaaldriehoek Gereformeerde Baptistegemeente (Drie Riviere) – Sondag 11 Mei 2014